اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 95/07/14 | ساعت: 11:01 | کد خبر: 6254 | بازدید: 451385 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی مجلس گفت: احیا جاده ابریشم و بناهای تاریخی آن باعث تقویت شخصیت فرهنگی کشور می‌شود.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری مهر،جبار کوچکی‌نژاد گفت: احیاء میراث فرهنگی در غالب پروژه‌های زنجیره‌ای مانند جاده ابریشم امکان جذب سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی برای کشور فراهم می‌کند.

نماینده رشت در مجلس دهم افزود: جذب سرمایه‌گذار و گردشگر در قالب چنین پروژه‌هایی که تمرکز فرهنگی، جغرافیایی و اقتصادی مشخصی را دنبال می‌کنند می‌تواند نسبت به انواع دیگر پروژه ها تا چند برابر افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: اتفاق مثبت این است که هم اکنون برای اجرایی شدن پروژه احیاء برنامه‌های متعددی در حال برگزاری است و تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای امضا شده تا کنون برای رونق گرفتن گردشگری در این مسیر و احیاء بناهای تاریخی آن نوید خوبی برای آینده پروژه را به ارمغان دارند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: احیاء جاده ابریشم و بناهای تاریخی آن باعث تقویت شخصیت فرهنگی کشور می شود و می تواند محل خوبی برای نمایش جایگاه تاریخی، فرهنگی و حتی اقتصادی ایران برای دیگر جوامع فرهنگی باشد.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی مجلس تاکید کرد: جذب گردشگر بیشتر برای کشور یعنی تبلیغ بیشتر فرهنگی برای ایران و مقابله جدی تر با تبلیغات سوء خارجی که علیه کشورمان انجام می شوند.

کوچکی نژاد همچنین گفت: احیاء جاده ابریشم به دلیل زنجیره بزرگی از فعالیت های فرهنگی و اقتصادی که می‌تواند در پی داشته باشد باید به صورت جدی پی‌گیری شود و تا جای ممکن برای جذب سرمایه گذاری در آن تلاش صورت بگیرد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1