اخبار پیشنهادی


دوشنبه 95/10/27 | ساعت: 08:05 | کد خبر: 6296 | بازدید: 454689 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با وزیرخارجه آلبانی گفت: با توجه به فضای مثبت پس از برجام ، آماده میزبانی از سرمایه‌گذاران کشور آلبانی در حوزه احداث زیرساخت‌های گردشگری هستیم.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، زهرا احمدی پور روز یک شنبه در دیدار با دیمیتر بوشاتی افزود:همچنین آمادگی درزمینهٔ برگزاری نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و تعامل و ارتباط بین هنرمندان را داریم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به ازسرگیری روابط دو کشور ایران و آلبانی پس از دو دهه وقفه، گفت: برای تعمیق روابط بین دو کشور، پیش از روابط سیاسی، افزایش روابط فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد چراکه روابط فرهنگی برای عمیق شدن روابط کشورها فرصت‌های بیشتری ایجاد می‌کند.

احمدی پور به ظرفیت خوب تبادل گردشگر بین ایران و آلبانی اشاره کرد و گفت: ایران کشوری با سرمایه غنی میراث فرهنگی و قدمت تاریخی است و با توجه به این سابقه تاریخی، فرصت‌های بسیاری در حوزه گردشگری تاریخی و فرهنگی در کشور ما وجود دارد که موردتوجه گردشگران تمام دنیا و به‌ویژه گردشگران اروپایی است.

در ادامه این دیدار دیمیتر بوشاتی وزیر خارجه کشور آلبانی، سفر به کشورمان را نشانه‌ای از عزم و آمادگی آلبانی برای افزایش روابط در تمامی حوزه‌ها با جمهوری اسلامی ایران دانست وی افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در ایران و آلبانی وجود دارد، ارتقای مناسبات فرهنگی بین دو کشور با سرعت پیش می‌رود.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1