اخبار پیشنهادی


سه شنبه 95/11/12 | ساعت: 06:09 | کد خبر: 6310 | بازدید: 454432 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ثمرات انقلاب را باید به نسل بعدی سپرد، گفت: ثبت و ضبط آثار انقلاب تکلیف ما است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، زهرا احمدی پور روز سه شنبه در مراسم ثبت ترمینال شماره 1 فرودگاه مهرآباد و سرود «خمینی ای امام« در فهرست آثار ملی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان بخشی از دولت برخود فرض می داند، ثمرات انقلاب را صیانت کرده و به نسل های بعدی بسپارد.

وی گفت: بخش زیادی از غرور ملی ما برگرفته از این مفاهیم و مضامین بلند است و همچنان با اجرای این سرود و بودن در اینجا، هیجان انقلابی به انسان دست می دهد و همه ما به یاد پیام ها و روزهای انقلاب می افتیم.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: امروز جای آیت الله هاشمی و برخی یاران امام و شهدا اینجا خالی است و سالن شماره 1 فرودگاه مهرآباد چون قدوم مبارک بنیانگذار انقلاب را در 12 بهمن 57 پذیرا شد، بر آن شدیم تا این مکان تاریخی را به عنوان یک میراث ملموس در آثار فرهنگی کشور ثبت کنیم.

احمدی پور افزود: سرود «خمینی ای امام» نیز به عنوان یک اثر فرهنگی ناملموس ثبت ملی شد تا همچنان ما را به یاد نام بزرگ امام جاودانه مان بیاندازد.

رییس سازمان میراث فرهنگی یادآور شد: رسالت ما همچنان حفظ آثار انقلاب اسلامی است و همه بر این امر موظفیم.

 مطابق اجرای ماده ۱۲ کنوانسیون بین‌المللی یونسکو در حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس کشورها، سرود انقلابی «خمینی ای امام» در فهرست ملی میراث ناملموس کشورمان ثبت شد.
این اثر با شماره ۱۳۳۱ ثبت ملی شده و به امضای زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رسیده است.
همچنین، پیش از این، ترمینال یک فرودگاه مهرآباد با قدمت دوره پهلوی اول با شماره ۳۱۴۴۷ در فهرست آثار ملی ثبت شده بود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1