اخبار پیشنهادی


دوشنبه 96/01/14 | ساعت: 07:36 | کد خبر: 6337 | بازدید: 454285 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در نوروز امسال، 260 نوروزگاه در سطح کشور برپا شد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،سمیع الله حسینی مکارم روز دوشنبه در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌ سفر افزود: تمام پایگاه‌های جهانی در کشور و برخی پایگاه‌های ملی، نوروزگاه داشتند و در تهران در موزه ملی ایران، سعدآباد و کاخ گلستان این جشنواره برپا شده بود.

وی ادامه داد: در محدوده آرامگاه سعدی، 30 درصد افزایش بازدیدکننده را شاهد بودیم زیرا نوروزگاه در این مکان برگزار می‌شد. نوروزگاه عامل مهمی برای بازدید از مراکز فرهنگی و تاریخی بوده است. سال‌های قبل نوروز را بیشتر در خانه‌ها جشن می‌گرفتند، اما با راه‌اندازی نوروزگاه، نوروز جلوه‌گاه میدانی و شهری پیدا کرد.

حسینی‌مکارم گفت: موسیقی سنتی، نوروزخوانی، مسابقات نوروزی، برپایی سفره‌های هفت‌سین، 700 بازارچه صنایع‌دستی بالغ بر 7 هزار غرفه صنایع‌دستی، شاهنامه‌خوانی و سمنوپزان را در نوروزگاه‌ها داشتیم.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: برگزاری مراسم چوگان در استان اصفهان برای سه روز برنامه‌ریزی شده بود، اما استقبال مردم باعث شد تا این مراسم تا هشتم فروردین ماه تمدید شود.

** بیشترین عملیات امداد و نجات در مازندران، اصفهان و فارس

رییس سازمان امداد ونجات نیز در این نشست گفت: سازمان امدادونجات از 25 اسفند تا امروز(دوشنبه)، چهار هزار و 448 عملیات انجام داده که بیشترین عملیات‌ها در شهرهای مازندران، اصفهان و فارس بوده است.
مرتضی سلیمی با بیان اینکه یکهزار و 348 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند، تصریح کرد: 390 عملیات رهاسازی در این مدت اتفاق افتاد و 22 هزار و 400 نفر از خدمات اسکان نوروزی سازمان استفاده کردند.

وی اضافه کرد: در حوزه راهیان نور در استان خوزستان 31 پایگاه درنظر گرفته شده بود که بیش از هشت هزار نفر از خدمات این پایگاه‌ها استفاده کردند.
رییس سازمان امداد ونجات گفت: علاوه‌ بر تعطیلات، در 11 استان با مشکل برف و کولاک مواجه بودیم و در 15 استان با سیل و آب‌گرفتگی، که سازمان امدادونجات برای رفع این مشکلات خدماتی به هم‌وطنان عرضه کرد.

** بیش از 9 هزار نفر ار مرزهای جاده‌ای تردد داشتند

معاون سازمان راهداری کشور نیز در این جلسه گفت: در بخش جاده‌ای تلاش کردیم تا مردم بتوانند از طریق اینترنتی بلیت تهیه کنند.

اسماعیل غلامی اظهار کرد: براساس آمار، 6 میلیون و 939 هزار نفر در نوروز 96 از حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای استفاده کرده و بیش از 9 هزار نفر ار مرزهای جاده‌ای تردد داشته‌اند، که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه بیش از 600 راهدارخانه در مسیرها به هموطنان خدمت‌رسانی کرده‌اند، افزود: سازمان راهداری یکهزار و 238 نفر را اسکان داد.

غلامی گفت: 73دوربین کنترل ‌سرعت در مسیرهای کشور نصب شده و این دوربین‌ها 282 هزار‌ و 430 مورد سرعت غیرمجاز ثبت کرده‌اند. میانگین تردد سرعتی 11‌ درصد افزایش داشته، ضمن اینکه بیشترین تردد سرعتی در روز هفتم فروردین رخ داد.

وی ادامه داد: مراجعه به سایت اپلیکیشن راهداری بسیار جالب ‌توجه بود و در مقایسه با سال قبل رشد 7 درصدی داشت. 17 میلیون مسافر نیز در ایام نوروز از انواع وسایل حمل ‌و نقل استفاده کردند.

معاون سازمان راهداری کشور درباره آمار مسافران دریایی کیش گفت: امسال با 18درصد رشد مسافر دریایی در کیش، هشت درصد رشد تردد به کیش و 54‌ درصد رشد ورود مسافر از طریق حمل‌ونقل هوایی به قشم مواجه بوده‌ایم.

** یکهزار و 243 مورد بازرسی در ایام نوروز

قائم‌ مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست اظهار کرد: این وزارتخانه وظیفه نظارت و بازرسی توزیع اقلام در کشور را برعهده دارد و همکاران ما در 31 استان با ظرفیت سه هزار نفر از هفتم اسفند 95 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
احمد گوران ادامه داد: بازرسی‌های انجام ‌شده، از هفتم اسفند سال گذشته، 440هزار و 243 فقره بوده و بر همین اساس 23 هزار و 202 پرونده تشکیل شده و تعداد گشت‌های مشترک بیش از 6 هزار فقره بوده است.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1