اخبار پیشنهادی


یکشنبه 96/01/27 | ساعت: 07:56 | کد خبر: 6347 | بازدید: 454285 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت که 500 مقاله علمی تاکنون به 30 کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی در 30 استان ارائه شده است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،محمدحسن طالبیان روز یکشنبه در نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی از سال گذشته تاکنون در 30 استان کشور برگزار شده و سیستان وبلوچستان نیز به زودی میزبان سی و یکمین و آخرین کنگره خواهد بود.

وی افزود که پس از اتمام کنگره‌های استانی فراخوان برگزاری چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی منتشر می‌شود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان کرد: کنگره‌های استانی تاریخ معماری و شهرسازی می‌تواند دستاوردهای مهم و ارزنده‌ای در زمینه توجه هر چه بیشتر متولیان امر، معماران، شهرسازان و پژوهشگران به بحث معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی داشته باشد.

طالبیان عنوان کرد که 22 سال پیش نخستین کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی برگزار که تا سومین دوره برگزاری آن نیز مهمترین رویکرد ارائه پژوهش‌هایی توسط محققان در زمینه وضعیت معماری و شهرسازی کشور به منظور شناخت بهتر و روشن شدن زوایای مختلف آن بوده است.

وی ابراز داشت: رویکرد چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی متفاوت از سه دوره گذشته بوده که شامل مشارکت دادن دست اندرکاران امر و دستگاه‌های متولی ازجمله سازمان نظام مهندسی، دانشگاه‌ها و شهرداری‌ها خواهد بود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت که برای هر استان کشور یک کتاب از مقاله‌های برگزیده آن چاپ و در چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ارائه خواهد شد.

طالبیان اظهار داشت: چنانچه فرآیند مهم پژوهش در زمینه معماری و شهرسازی در کشور فراگیر شود شاهد ساخت و سازهای ناهمگون نخواهیم بود.

وی افزود که هشت سرفصل و محور اصلی چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی شامل فرهنگ تاریخی، منظر شهری تاریخی، سازه‌های سنتی و تاریخی، باستان شناسی معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و میراث فرهنگی و گردشگری پایدار است که انتظار می‌رود پژوهشگران در این زمینه‌ها اقدام به تحقیقات بیشتری کنند.

طالبیان بیان کرد: چهارمین کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی مهر سال جاری در شهر بم استان کرمان برگزار می‌شود و مقاله‌های علمی برگزیده از 31 استان کشور در آن ارائه خواهد شد.

60 مقاله علمی از دانشجویان، استادان دانشگاه، محققان، صاحبنظران و کارشناسان معماری و شهرسازی از کهگیلویه و بویراحمد به این کنگره ارائه شده بود که 40 مورد از آنها پس از بررسی هیات داوران برگزیده شناخته شد.

این 40 مقاله علمی برگزیده در قالب 12 مورد سخنرانی و 28 مورد پوستر بوده که ارائه و صاحبان آنها نیز با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار گرفتند.

جمعی از مسئولان اجرایی، دانشجویان، استادان دانشگاه، پژوهشگران، صاحبنظران و کارشناسان معماری و شهرسازی از کهگیلویه و بویراحمد در این کنگره یک روزه حضور داشتند و برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله موسیقی محلی نیز در آن اجرا شد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1