اخبار پیشنهادی


سه شنبه 96/01/29 | ساعت: 06:50 | کد خبر: 6349 | بازدید: 454276 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: لغو روادید گردشگری سفر به روسیه جامع است و شامل همه شهرهای این کشور می شود.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، مرتضی رحمانی موحد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اینکه در برخی سایت ها گفته شده لغو روادید گردشگری تنها مربوط به سفر به شرق دور روسیه است و شامل مسکو و شهرهای دیگر آن نمی شود، صحت ندارد.

وی افزود: توافقات لغو روادید روسیه برای گردشگران در سفر رئیس جمهوری به این کشور انجام شد بنابراین وقتی که صحبت از لغو روادید یک کشور می شود امکان تقسیم بندی وجود ندارد و تمامی مناطق آن کشور را شامل می شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: برای لغو روادید سفر به دیر کشورها به عنوان یکی از موضوعات مهم حوزه گردشگری همکاری و تعامل بسیار خوبی با وزارت امور خارجه داریم و این وزارتخانه تمامی امکانات و نیروی خود را در زمینه تحقق این موضوع بویژه در چهار سال گذشته بکار گرفته است.

رحمانی موحد یادآور شد: در بحث روادید سه سطح همکاری داریم که شامل لغو روادید، تسهیل ورود و لغو روادید در حوزه گردشگری است که بحث لغو روادید یک موضوع 2 طرفه است و از طرف وزارت امور خارجه کشورمان این آمادگی برای لغو روادید یا کشورهای علاقمند وجود دارد.

وی اضافه کرد: در بحث تسهیل ورود نیز کارهای بزرگی انجام شده و صدور روادید فرودگاهی کشورمان از 2 هفته به سه ماه افزایش یافته است و اتباع 190 کشور دنیا در 9 فرودگاه کشورمان امکان استفاده از این روادید را دارند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یک مکانیزم و راهکار جدید نیز در زمینه لغو روادید گردشگری داریم که شامل گردشگران می شود و کشور روسیه یکی از مدل های این راهکار جدید است.

رحمانی موحد افزود: کسانی که در قالب تورهای گردشگری سفر می کنند از دریافت روادید مستثنی هستند و می توانند به 2 کشور ایران و روسیه سفر کنند که این کار باعث کاهش هزینه ها و افزایش سرعت تردد گردشگران می شود.

وی در خصوص لغو روادید با کشور عراق نیز یادآور شد: فرآیند روادید 2 کشور ایران و عراق بسیار ساده و کوتاه است و در بخش های مختلف زائران، گردشگران و همچنین گردشگران سلامت مورد حمایت است البته نگاه دو طرف اینکه کمترین توقف را داشته باشند.

 معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای افتتاح مرکز اطلاع رسانی، ساماندهی و خدمات گردشگری مرز بین المللی مهران روز سه شنبه به استان ایلام سفر کرد.

طرح ساماندهی گرشگران ورودی از پایانه های مرزی کشور مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که مرز بین المللی مهران به عنوان پایلوت و اولین مرز برای ساماندهی گردشگران انتخاب شده است.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1