اخبار پیشنهادی
- منبت ملایر بازار جهانی را از دست رقبا خارج کند
- در توسعه گردشگری، از ارزشهای اعتقادیمان کوتاه نمیآییم
- عارف: از فرصت ثبت جهانی یزد برای گسترش اهداف صلح طلبانه نظام استفاده شود
- موافقت مجلس با یک فوریت طرح حمایت از مرمت بافت های تاریخی
- نیامدهام که دوباره چرخ را اختراع کنم
- بلوچستان از منطقه قرمز گردشگری خارج شد
- بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی نقش مهمی در اشتغالزایی دارد
- آمار گردشگران خارجی در ۳ ماه اول ۹۶
- رزرو هتلهای دنیا با پرداخت از شبکه شتاب با «پین تا پین»
- بررسی اولویت ثبت جهانی میراث فرهنگی ایران در سال ۲۰۱۹
- خلاء قانونی در برخورد با مجرمان میراث فرهنگی وجود ندارد
- محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی شد
- مونسان انتخاب اصلح برای ریاست میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری است
- برای کمک به گردشگری از تعامل با وزرا بهره می گیرم
- انتقال پیام دینی و فرهنگی با هنر طراحی و ساخت زیورآلات اسلامی
- تاریخ شفاهی کاخ گلستان رونمایی می شود
- ناگفتههای معاون سابق رئیسجمهور از یک سازمان پر رفتو آمد
- رییس سازمان میراث فرهنگی: ماموریتم احیای گردشگری برای توسعه ملی است
- مجلس آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی است
- مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث فرهنگی برگزار شد
- کشف آثار جدید در تپه " چیغاب"دهلران
- افزایش 7 خودوری جدید به تاکسی گردشگری یزد در هفته دولت
- میراث فرهنگی دچار بحران متخصص مرمت است
- افتتاح رسمی «تبریز ۲۰۱۸» در ۱۰ دی
- مالک خانه ثابت پاسال برای حفظ بنا تعهد کتبی داده است
- توضیحات «احمدیپور» درباره تکالیف اولویتدار سال ۹۶
- تکمیل طرح جامع گردشگری در ۶ ماه اول سال
- افزایش ستاره هتل ها به استفاده آنها از صنایع دستی در تجهیزات بستگی دارد
- «ربنا» ی شجریان ثبت میراث ملی شد
- با همت معاون رییس جمهوری «ربنا» ثبت ملی شد
مقالات تخصصی
مقالات تخصصی
- گردشگری نقطه مهمی در معرفی جمهوری اسلامی است
- ایران امروز به عنوان یکی از قطبهای نوظهور گردشگری جهان مطرح است
- اهدای 16 قلم اموال منقول تاریخی به موزه باستانشناسی ابهر
- چاپ پارچه و چاپهاى سنتى و دستى
- شوش، مهد سفالگری
- پیشینه سفالگری در ایران
- پیشینه سفالگری
- تعریف سفالگری+تصاویر
- نمدمالی + تصاویر
- معرفی برخی رشته های صنایع دستی
سه شنبه 93/04/10 |
ساعت: 07:13 |
کد خبر: 5216 |
بازدید: 452074 |
سرویس: میراث فرهنگی | ©
معاون میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه راه حل مترو در مرکز تاریخی اصفهان دستوری نیست بلکه کارشناسی است، گفت: رویکرد دولت توسعه زیرساختهای شهری با حفظ آثار تاریخی است.
به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، معاون میراث فرهنگی در ارتباط با سخنان مدیر عامل قطار شهری اصفهان در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان، مبنی بر عدم توجه و همکاری میراث فرهنگی در اجرای کامل خط مترو اصفهان گفت: موضوع متروی اصفهان از سالها قبل در سازمان میراث فرهنگی مطرح بوده و متاسفانه حل نشده، ولی به حول و قوه الهی و با انجام اقدامات کارشناسی، نظارت سازمان و رعایت دقیق قوانین در دولت یازدهم، با رعایت ملاحظات با میراث فرهنگی که سرمایه عظیم اصفهان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است مشکل مرتبط با این حوزه در پیشرفت پروژه مترو اصفهان حل خواهد شد.
وی اضافه کرد: لازم است مدیر عامل فعلی قطار شهری اصفهان به سابقه ایجاد مترو، همکاری های مستمر سازمان میراث فرهنگی و اهمیت شهر اصفهان به عنوان شهر تاریخی- فرهنگی منحصر جهانی توجه کند.
محمد حسن طالبیان تصریح کرد: در 3-4- ماه گذشته که مسئولیت معاونت میراث فرهنگی را به عهده گرفته ام 3 بار به اصفهان سفر کرده و از نزدیک درباره مسائل و چالش های مترو بحث و گفتگو کرده ام، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری هم با گروهی از کارشناسان و معاون عمرانی استانداری و مسئولین مترو در این باره جلساتی خواهم داشت.
طالبیان ادامه داد: از ابتدا همه کارشناسان معتقد بودند که مترو به جای چهار باغ باید از خیابان شمس آبادی بگذرد که با کمال تاسف سازمان قطار شهری اصفهان بدون مصوبه قانونی، مسیر چهار باغ را انتخاب کرد که مملو از آثار دوره صفوی است و در محدوده حریم میراث جهانی قرار دارد.
معاون میراث فرهنگی افزود: برای حفظ چنین گنجینه ارزشمندی و با توجه به تداوم عملیات احداث مترو با مطالعات گسترده کارشناسان مختلف یونسکو و ایکوموس بارها به اصفهان سفر کرده و با ملاحظات کارشناسی دقیقی ارائه کرده اند تا به آثار تاریخی آسیبی وارد نشود.
طالبیان یادآور شد: برای ایجاد ایستگاه در محور چهار باغ در طی دو جلسه تاکید شد که لازم است مطالعات باستانشناسی و زمین شناسی انجام شود، که پس از سالها مغفول ماندن این موضوع در 2-3 ماه گذشته انجام شد.
وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان میراث فرهنگی در سفر اخیر به اصفهان از کاوش های باستان شناسی چهار باغ و دروازه دولت بازدید کرد افزود: در این سفر معاون رئیس جمهور با استاندار و معاون عمرانی و مسئولین اصفهان مذاکراتی داشت و مقررشد، وضعیت زمین شناسی و مطالعات مختلف مراحل تصمیم گیری برای ایجاد تونل ایستگاه ها یا روش های دیگر در جلسهی آینده مورد بررسی قرار گیرد تا با راه حل های کارشناسی ضمن حفظ آثار دوره صفوی، پروژه ایجاد ایستگاه های خط یک مترو بتواند به کار خود ادامه دهد، ضمن اینکه در دو ماه گذشته جلساتی در این خصوص در اصفهان و تهران برگزار شده است.
معاون میراث فرهنگی تصریح کرد: مدیر عامل محترم قطار شهری اصفهان مترو باید توجه داشته باشند که راه حل مترو در مرکز تاریخی اصفهان دستوری نیست بلکه کارشناسی است و خوشبختانه در این دولت، با نگاه کارشناسی در عین حفظ آثار جهانی اصفهان به توسعه مناسب زیر ساختهای شهری توجه خواهد شد.
وی اضافه کرد: لازم است مدیر عامل فعلی قطار شهری اصفهان به سابقه ایجاد مترو، همکاری های مستمر سازمان میراث فرهنگی و اهمیت شهر اصفهان به عنوان شهر تاریخی- فرهنگی منحصر جهانی توجه کند.
محمد حسن طالبیان تصریح کرد: در 3-4- ماه گذشته که مسئولیت معاونت میراث فرهنگی را به عهده گرفته ام 3 بار به اصفهان سفر کرده و از نزدیک درباره مسائل و چالش های مترو بحث و گفتگو کرده ام، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری هم با گروهی از کارشناسان و معاون عمرانی استانداری و مسئولین مترو در این باره جلساتی خواهم داشت.
طالبیان ادامه داد: از ابتدا همه کارشناسان معتقد بودند که مترو به جای چهار باغ باید از خیابان شمس آبادی بگذرد که با کمال تاسف سازمان قطار شهری اصفهان بدون مصوبه قانونی، مسیر چهار باغ را انتخاب کرد که مملو از آثار دوره صفوی است و در محدوده حریم میراث جهانی قرار دارد.
معاون میراث فرهنگی افزود: برای حفظ چنین گنجینه ارزشمندی و با توجه به تداوم عملیات احداث مترو با مطالعات گسترده کارشناسان مختلف یونسکو و ایکوموس بارها به اصفهان سفر کرده و با ملاحظات کارشناسی دقیقی ارائه کرده اند تا به آثار تاریخی آسیبی وارد نشود.
طالبیان یادآور شد: برای ایجاد ایستگاه در محور چهار باغ در طی دو جلسه تاکید شد که لازم است مطالعات باستانشناسی و زمین شناسی انجام شود، که پس از سالها مغفول ماندن این موضوع در 2-3 ماه گذشته انجام شد.
وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان میراث فرهنگی در سفر اخیر به اصفهان از کاوش های باستان شناسی چهار باغ و دروازه دولت بازدید کرد افزود: در این سفر معاون رئیس جمهور با استاندار و معاون عمرانی و مسئولین اصفهان مذاکراتی داشت و مقررشد، وضعیت زمین شناسی و مطالعات مختلف مراحل تصمیم گیری برای ایجاد تونل ایستگاه ها یا روش های دیگر در جلسهی آینده مورد بررسی قرار گیرد تا با راه حل های کارشناسی ضمن حفظ آثار دوره صفوی، پروژه ایجاد ایستگاه های خط یک مترو بتواند به کار خود ادامه دهد، ضمن اینکه در دو ماه گذشته جلساتی در این خصوص در اصفهان و تهران برگزار شده است.
معاون میراث فرهنگی تصریح کرد: مدیر عامل محترم قطار شهری اصفهان مترو باید توجه داشته باشند که راه حل مترو در مرکز تاریخی اصفهان دستوری نیست بلکه کارشناسی است و خوشبختانه در این دولت، با نگاه کارشناسی در عین حفظ آثار جهانی اصفهان به توسعه مناسب زیر ساختهای شهری توجه خواهد شد.
----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی: گروه تکاپو