اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/04/31 | ساعت: 09:13 | کد خبر: 5256 | بازدید: 452330 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان میرا ث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کاهش 73 درصدی سرقت از موزه‌ها، افزایش 25/10 درصدی دستگیری مجرمان حوزه میراث فرهنگی و نیز حفاری‌های غیرمجاز و همچنین افزایش 07/17درصدی روند تشکیل پرونده های قضایی دررابطه با جرائم علیه میراث فرهنگی در مقایسه سالهای 91 و 92در کشور خبر داد.

بع گزارش میراث ما؛ سرهنگ محمد کربلایی حریری با اعلام آمار برنامه‌های پیشگیرانه یگان حفاظت تصریح کرد: برابر آمار و بر اساس پیگیری مستمر و با کارشناسی یکساله مرکز کنترل فرماندهی در رابطه با جرائم حوزه میراث فرهنگی با کاهش 73 درصدی سرقت از موزه‌ها، افزایش 25/10 درصدی دستگیری مجرمان حوزه مواریث فرهنگی و حفاری‌های غیرمجاز و همچنین افزایش 07/17درصدی روند تشکیل پرونده های قضائی دررابطه با جرائم علیه میراث فرهنگی در مقایسه سالهای91 و 92 مواجه بوده ایم .

 

وی با اشاره به اینکه برابر اعلام پلیس همه ساله در ماه های حرام آمار بزهکاری کاهش چشمگیری دارد، افزود: با بررسی شاخص‌های عملکردی یگان که به‌صورت مستمر و با روش‌های گوناگون رصد می شود و با توجه به عملیات‌های مورد لزوم در جرائم، شاخصه‌های کمی و کیفی کاهش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: عملیات‌ها بر اساس فاکتورها و استانداردی لازم در دست اقدام بوده و با شناسایی دقیق موارد مهم  و بهره‌گیری از تاکتیک، زمان مناسب و همچنین عدم انتشار برخی اخبار برای جلوگیری از معرفی شگردهای کاری و نیز خدشه دار نشدن احساس امنیت در جامعه در حال اجراست.

کربلائی با بیان اینکه برای جلوگیری از افزایش حفاری‌های غیرمجاز در یگان حفاظت سازمان برنامه های گوناگونی در دستور کار قرار دارد، افزود: این برنامه‌ها با توجه به افزایش آثار و ثبت ملی و جهانی و به منظور حفاظت مطلوب، از ابتدای سال جاری در جلسات تخصصی مورد بازبینی قرار گرفته و برای تایید نهائی به سازمان ارسال شده است.

وی جذب تعدادی نیروی کادر و ایجاد سامانه‌های هوشمند برای پاسخگویی مناسب به نیازهای آینده به ویژه در حوزه گردشگری را از جمله این برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: تخصیص ردیف بودجه‌ متناسب با ماموریت‌های یگان از اهمیت خاصی برخوردار است چراکه تجهیزات لازم از جمله موتور، امکانات حمل و نقل و سامانه‌های هوشمند مورد نیاز در پیشگیری از وقوع جرائم تاثیرگذار است.

فرمانده یگان حفاظت یادآور شد: با توجه به اولویت اول سازمان در بحث حفظ آثار و رونق گردشگری که نیازمند تامین امنیت برای حضور گردشگران است، ساختار سازمانی یگان حفاظت باید به‌روز و مطابق با استانداردها باشد، در این راستا با دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی طرح بازبینی ساختار یگان مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت  و پس از تایید این طرح به تصویب رسید.

وی در پایان تاکید کرد: برابر دستورالعمل اجرایی، یگان حفاظت استانها که در سلسله مراتب آن قراردارند باید به منظور تحقق ماموریتها و وظایف ذاتی  و به منظور ایجاد وحدت رویه و فرماندهی در همه امور با مرکز فرماندهی هماهنگ باشند و در تعامل تنگاتنگ انجام وظیفه کنند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1