اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/05/26 | ساعت: 07:08 | کد خبر: 5317 | بازدید: 451866 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز با استقبال استاندار و مسئولین استانی وارد یزد شد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای استان، در مراسم افتتاح بهره‌برداری از باغ نمیر(صدری) تفت، یکی از بناهای احیاء شده توسط صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی، حضور یافت.

به گزارش میراث ما؛ مسعود سلطانی‌فر در این مراسم  با تبریک اولین سالگرد آغاز به کار دولت تدبیر و امید گفت: یک سال پیش در چنین روزی دولت یازدهم کار خودش را آغاز کرد، خدا را شکر می‌کنیم که با وجود همه مشکلات، کمبودها، موانع، ‌تهدیدها و سوء‌‌تدبیرهایی که از گذشته به جا مانده بود و آثار و عوارض بسیاری در عرصه های  اجرایی و اقتصادی کشور به جا گذاشته بود، دولت در یکسال گذشته توانسته کارنامه بسیار قابل قبولی داشته باشد.

 

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: در عرصه فعالیتهای اقتصادی با ایجاد ثبات و آرامش در داخل کشور، دولت با تورم مبارزه کرد و موفق شد نرخ بالای تورم را در طول یکسال از حدود 45 درصد به 15 درصد کاهش دهد.

 

سلطانی‌فر تصریح کرد: امیدواریم در سال 93رشد اقتصادی مثبت شود و از شرایط رکود خارج شویم.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به رویکرد دولت یازدهم در مبارزه با فساد و شفاف سازی فعالیتهای اقتصادی به‌رغم مشکلات، موانع، تنگناها و جوسازیها، یادآور شد: پرونده‌های بزرگ فساد اقتصادی با کمک دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و متجاوزین به بیت‌المال که از راههای مختلف استفاده کردند با تدابیر مسئولین نظام و هماهنگی قوه قضاییه به سزای اعمالشان خواهند رسید.

 

وی با بیان اینکه دولت در عرصه سلامت و تأمین امکانات درمانی با اجرای برنامه گسترده و تأثیرگذار، سیاستی را که بسیاری از دولتهای بزرگ غربی و اروپایی در یک دوره ریاست جمهوریشان برای ایجاد شرایط مناسب در بهداشت و درمان یک کشور دنبال می‌کنند را در سال اول پایه‌گذاری کرد، یادآور شد: امروز شاهد بهبود وضعیت در عرصه خدمات رسانی بهداشت و درمان مردم در کشور هستیم.

 

معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در ارتباط با تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی که در ماههای پایانی سال 92 ابلاغ شد، دولت با جدیت خاصی این برنامه را در دستور کار قرار داد، اگر خمیرمایه اصلی این سیاست را در استفاده از تمامی ظرفیتهای اقتصادی تعریف کنیم، آنچه مورد تأکید معظم له بوده استفاده دولت از همه ظرفیتهای اقتصادی است.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: در عرصه حل مشکلات سیاست خارجی به ویژه مذاکرات با 1+5 که تحریم‌های ظالمانه‌ای را بر ما تحمیل کردند، دولت با یک ادبیات مناسب و سیاست حساب شده که تمامی ابعادش به تأیید رهبر معظم انقلاب رسیده است، تلاش می‌کند.

 

سلطانی‌فر یادآور شد: در زمینه حل این مشکلات با وجود فشارهای کمرشکن و موجهایی که کشور دچار آن بود، دولت شروع به مبارزه کرد و امیدواریم که بتوانیم در آینده مشکلات را حل و با احقاق حقوق هسته‌ای، شرایط موجود را بهبود ببخشیم.

 

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: با روحیه خوب دولت، روحیه خدمتگزاری در بین مسئولان و ادبیات مناسبی که در سیاست خارجی وجود دارد، ما امروز شاهد رونق فعالیتهای گردشگری هستیم، مراجعه گردشگران فرهنگی و تاریخی به کشور افزایش یافته و اعداد و اقام حکایت از تکمیل تورهای گردشگری سال 2014 و برنامه تورها برای 2015 دارد.

 

وی، رزرو هتلهای کشور را مؤید رشد گردشگری دانست و تصریح کرد: هرچند ورود گردشگران نسبت به سالهای گذشته رشد دارد، اما آنچه ما باید به آن برسیم توسعه فعالیت بخش‌های فرهنگی، اشتغالزایی و رونق دیگر ظرفیتهای کشور است.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به وجود جاذبه‌های فرهنگی تاریخی در استان یزد، شهرستان تفت و بنای باغ صدری، تصریح کرد: ما در کشور ظرفیت‌های فراوانی داریم و باید با سیاستهای مناسب مشکلات کشورمان را حل کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه، ایران دارای عظیم‌ترین گنجینه‌های فرهنگی و تاریخی دنیا است، تصریح کرد: نزدیک به 1500 اثر تاریخی در استان یزد وجود دارد و فقط یک درصد از این آثار شناسایی و احیاء شده است، کشور ما مقصد گردشگری دنیا است و همه جای ایران باید پر از گردشگر شود، گردشگرانی که امروز وارد کشور می‌شوند، گردشگران مذهبی و فرهنگی هستند و همه آنها ملاحظات فرهنگی ما را رعایت می‌کنند.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: ما گزارشی در خصوص عدم رعایت عقاید و ملاحظات مذهبی از سوی گردشگران خارجی نداشته‌ایم، 44 درصد از گردشگران ما گردشگران زیارتی هستند، بخشی از گردشگران برای بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی وارد کشور ما می‌شوند و سایر افراد هم برای دریافت خدمات درمانی به کشور ما می‌آیند.

سلطانی‌فر در رابطه با پروژه باغ صدری، افزود: با پتانسیل‌های موجود و جاذبه‌های فراوانی که ما در بخش میراث فرهنگی، طبیعی، گردشگری وزیارتی داریم، رسیدن به رقم بیست میلیون گردشگر در سال 1404 برای ما قابل حصول است.

معاون رئیس جمهور گفت: در حال حاضر ما از برنامه‌‎های چشم انداز  20 ساله کشورعقب افتادیم، اما در طول 11 سال آینده می‌توانیم به رقم پیش‌بینی شده برسیم.

 

وی اظهار داشت: گردشگری صنعت سبز، بدون آلایندگی، اشتغال زا و مفید است، بنابراین با این رویکرد به سرعت می توانیم رکورد کشورمان را به حد مطلوب برسانیم، با تلاش‌های هیات دولت در سه سال آینده برنامه‌های دولت در بخش گردشگری اجرایی می‌شود.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: با نعمت‌هایی که ما در کشورمان داریم ائم از ذخایر نفتی و گاز و توانمندیهایی که در خصوص گردشگری به صورت بالقوه در کشورمان وجود دارد، در حال حاضر ما جز مقاصد اصلی و رتبه اول تا سوم جهان هستیم، ما باید مطالعه، کاوش و شناسایی جاذبه‌های تاریخی‌مان را انجام دهیم و برنامه‌ریزی‌ها و اهداف لازم را برای رونق گردشگری روشن کنیم.

 

معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نقش گردشگری در اقتصاد یزد باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: باید مشخص شود گردشگری چه جایگاهی دارد و چگونه به اقتصاد سرعت می‌بخشد.

 

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی ادامه داد: در خصوص احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی از برنامه‌ها عقب هستیم این در حالی است که اعتبارات ما کمتر از احتیاجات است و سازمان میراث فرهنگی نمی‌تواند به تنهایی پروژه‌های مرمت و احیاء را به انجام برساند.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی در این مراسم با اشاره به وضعیت فعلی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و تعداد بناهای احیاء شده توسط این مجموعه، گفت: ما انتظار خیزش جدی و گسترده در این حوزه داریم.

 

وی ادامه داد: عملکرد صندوق در حال حاضر مطلوب نیست، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حوزه فعالیت صندوق در تمامی استانها گسترش خواهد یافت و امیدواریم هر ماه شاهد احیا و بهره‌برداری از یک پروژه با مشارکت مردم باشیم.

 

همچنین در این مراسم رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از لوح یادمان بهره‌برداری از باغ نمیر تفت رونمایی کرد.

 

یادآور می‌شود، خانه تشکل‌های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با حضور سلطانی‌فر و استاندار یزد افتتاح شد.

 

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه حضور خود در استان یزد از روستای هدف گردشگری اسلامیه تفت و گروه هتل‌های زنجیره‌ای مهر بازدید کرد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1