اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/03/12 | ساعت: 07:09 | کد خبر: 5159 | بازدید: 452880 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

سیدمصطفی قاسمی گفت: بنده در دوران آقای مرعشی به سازمان جدید میراث فرهنگی و گردشگری که حاصل ادغام سازمان ایران‌گردی و جهانگردی با سازمان میراث فرهنگی است دعوت به همکاری شدم و مسئولیت پذیرفتم.

سیدمصطفی قاسمی - مدیرکل پیشین دفتر صادرات و معاون بازرگانی صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی- در گفت و گو با هنرنیوز ضمن بیان مطلب فوق افزود: من متأسفم در شرایط فعلی کشور و در آستانه برگزاری گرامیداشت یاد ابر مرد تاریخ و ۱۵ خرداد و همچنین در حالی که بزرگداشت پر شکوه هفته صنایع دستی پیش روست برخی با طراحی قبلی سازمان و صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور را به چالش‌هایی می‌کشند که اهداف از پیش تعیین شده داشته و این سناریوها را با هنرمندان و دلسوختگان این حوزه مطرح می‌کنند.

وی افزود: با توجه به خروجی رسانه‌ها که ممکن است قضاوت‌های ناروایی را در افکار عمومی بوجود آورد. من مجبور شدم سکوت خودم را بشکنم. متأسفانه با ملحوظ داشتن سابقه چند سال اخیر که سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دچار سیاست‌زدگی شدید بود و در این روش و منش چهره زیبای صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور را خدشه‌دار کرده بود، یکی از وظایف اصلی سازمان دور نگهداشتن سازمان از سیاسی کردن امورش بود، که از جانب برخی نادیده گرفته شده است.

او ادامه داد: در هر صورت مباحثی از قبیل مناقصه که بنده مشکل روش برگزاری آن را داشتم نه مشکل برگزاری یا مدیر مشایی بودن که متذکر می‌شوم بنده در دوران آقای مرعشی به سازمان جدید میراث فرهنگی و گردشگری که حاصل ادغام سازمان ایران‌گردی و جهانگردی با سازمان میراث فرهنگی است دعوت به همکاری شدم و مسئولیت پذیرفتم و یا پولی شدن نمایشگاه که کاملاً غیر کارشناسی است و به نوعی ضربه زدن به هنرمندان و صنعتگران سختکوش است و یا مذاکره برای مشاور شدنم که هیچ اطلاعی از آن ندارم و یا در رابطه با چتر حمایتی دولت در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی که نیازمند به بررسی علمی و کارشناسی دارد در آینده نزدیک پس از ۱۴ و ۱۵ خرداد سخن خواهم گفت.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1