اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/03/13 | ساعت: 07:04 | کد خبر: 5163 | بازدید: 453060 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل پیشین دفتر صادرات صنایع دستی که به‌تازگی با حکم معاون صنایع دستی تغییر کرد، گفت: شکستن سکوت رسانه‌یی‌ام، به‌دلیل مسائل اخیر است و بد است که ساکت بنشینم.

سیدمصطفی قاسمی پس از انتشار سخنان بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی - درباره‌ی تغییر ایجادشده در این معاونت، در تماسی با ایسنا، با تأکید بر این‌که در این‌باره تا کنون با هیچ رسانه‌ای گفت‌وگو نکرده است، اظهار کرد: البته اکنون برای مطرح کردن جزییات این موضوع تمایلی ندارم و ترجیح می‌دهم، پس از برپایی مراسم بزرگداشت و ارتحال، به تفصیل و با سند، این مسائل را باز و تشریح کنم تا علاوه‌ بر خودداری از قضاوت یک‌سویه، هنرمندان، صنعتگران و دلسوختگان این حوزه از زوایای مختلف با این موضوع روبه‌رو شوند.

 

او درباره‌ی برگزاری مناقصه‌ی 400میلیون تومانی مربوط به برپایی نمایشگاه صنایع دستی که بنا بر اظهاراتی، مخالفت او با این مناقصه، عامل تصمیم معاون صنایع دستی برای برکناری‌اش بوده است، توضیح داد: من با برگزاری مناقصه مخالفتی نداشتم، بلکه مخالفتم با روش آن بود. این مسائل ریشه‌یی است و ترجیح می‌دهم، طبق اسناد موجود بعدها درباره‌اش صحبت کنم.

 

وی درباره‌ی این مطلب که مدیریتش را از دوره‌ی اسفندیار رحیم‌مشایی در این سازمان آغاز کرده و مدیر دوره‌ی او تلقی می‌شود نیز گفت: همکاری من با این سازمان از دوره‌ی آقای مرعشی - رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - آغاز شد، زمانی که سازمان ایرانگردی و جهانگردی با میراث فرهنگی ادغام شد و او از من برای همکاری دعوت کرد. آن زمان، مسوولیت‌هایی مانند قائم‌مقام معاون اداری مالی، عضو هیئت تسویه و مدیرکل دفتر نوسازی این سازمان را برعهده داشتم. همکاری‌ام با این سازمان بعدها هم ادامه داشت و این‌طور نبود که آقای مشایی من را به کار دعوت کرده باشد.

 

او در ادامه با دفاع از اعتقاد‌ش درباره‌ی لزوم حمایت دولت از هنرمندان صنایع دستی، توضیح داد: وجود چتر حمایتی دولت بر صنایع دستی، یکی از مباحث علمی است که تئوری‌های اقتصادی دارد و اگر می‌گویم باید باشد، دلایل مختلفی دارد که حاصل تحلیل و همان تئوری‌های اقتصادی است و منافع ملی در آن نهفته. این بحث به همین سادگی مطرح نشده و روی آن کار شده است.

 

وی اظهار کرد: پولی شدن نمایشگاه‌های صنایع دستی نیز مبحثی غیرکارشناسی است و با اجرای آن، به هنرمند ضربه وارد می‌شود. من آن‌قدر به این موضوع اعتقاد راسخ و برای آن، دلایل علمی و مدقن دارم که وقتی دیدم مسأله جدی شده، مخالفتم را نشان دادم،‌ چون نمی‌خواهم در مسیری حرکت کنیم که از این جایگاه و با اجرای چنین طرح‌های غیرکارشناسی، به هنرمندان آسیب وارد شود.

 

قاسمی درباره‌ی اظهارات معاون صنایع دستی مبنی بر بهره‌مندی از او به‌عنوان «مشاور» نیز گفت: از مشاور شدن خودم اطلاعی نداشتم و هیچ توافقی هم در این زمینه صورت نگرفته است.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1