اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/04/02 | ساعت: 10:25 | کد خبر: 5199 | بازدید: 453847 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیر عامل کارخانه شیشه و بلور از تعطیلی ۷۰ درصد کارگاه‌های بلورسازی شیشه در سراسر کشور خبر داد و گفت: متأسفانه هزینه‌های این کارگاه‌ها به شدت بالا رفته است.

به گزارش میراث ما به نقل از تسنیم؛ علی بختیاری با بیان این‌که در حال حاضر اصل صنایع دستی مشکل دارد با برگزاری یک و دو نمایشگاه مشکلات این حوزه حل نمی‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر 70 درصد کارخانه‌های رشته بلورسازی که صادرکننده شیشه بودند تعطیل شده‌اند و همه رشته‌های صنایع دستی نیز همین طور هستند.

وی با بیان اینکه کار با این روند به جایی می‌رسد که باید بگردیم استادکار صنایع دستی در هر رشته‌ای را پیدا کنیم تا یک کالای صنایع دستی بسازد که آن موقع دیگر نیست تصریح کرد: صنایع دستی فرهنگ و هنر ملکت است که پایگاه آن سازمان سازمان صنایع دستی بود قبل از اینکه زیر نظر میراث فرهنگی بیاید، در آن موقع 27 فروشگاه داشت که جنس‌های کارگاه‌ها را می‌خریدند و صادر می‌کردند.

این کارشاس صنایع دستی تصریح کرد: متأسفانه صنایع دستی را زیر نظر سازمان میراث فرهنگی بردند، فروشگاه‌های آن را از صنایع دستی گرفتند و الان فعالیت خاصی ندارد، از برگزاری یکی‌دو نمایشگاه صنایع دستی در سال بگذریم، باید صنایع دستی کار ریشه‌ای انجام دهد، اگر قرار است برای هنرمندان کار کنند.

بختیاری با بیان اینکه از زمانی که یار‌انه‌ها را گذاشتند 70 درصد کارخانه‌‌‌ها تعطیل شده‌اند چون نتوانستند هزینه‌هایشان را تامین کنند، تصریح کرد: الان قبض گاز ماه گذشته کارگاه من 9 میلیون بود اما این ماه برای من 17 میلیون تومان آمده است که بایک حساب صنایع دستی متوجه شدم که بیش از 30 درصد روی آن کشیدند.

وی اضافه کرد: سوال اینجاست 30 درصد برای یک کارگاه کوچکی که صنایع دستی تولید و صادر می‌کند خیلی بالاست آیا باید اینگونه برخورد شود؟ همکاران ما این موقعیت را ندارند و بسیاری از آنها با این مشکل مواجه شدند، لذا باید کارشناسی شود، نمایشگاه برگزار کردند اما با این شرایط نتیجه‌ای نمی‌تواند برای هنرمندان داشته باشد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1