اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/04/24 | ساعت: 08:03 | کد خبر: 5236 | بازدید: 452671 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از بی توجهی سازمان میراث فرهنگی و دیگر سازمان های مرتبط به صنایع دستی انتقاد می کند.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی؛ رمضانعلی سبحانی فر، عضو کمیسیون صنایع مجلس از کم توجهی به صنایع دستی و هنرمندان این عرصه انتقاد می کند و می گوید: مهمترین نکته درباره صنایع دستی این است که باید در مرحله اول داخل کشور از صنایع دستی حمایت شود که در حال حاضر این حمایت در داخل کشور وجود ندارد.
 
نماینده مردم سبزوار و خوشاب این چنین صحبت هایش را ادامه می دهد: «موضوع بعدی باز می گردد به صادرات صنایع دستی. این که در حال حاضر زمینه های صادرات صنایع دستی فراهم نیست. بدون شک حمایت های داخلی و صادرات صنایع دستی راهکار توسعه صنایع دستی و حفظ و نگهداری این صنایع است».
 
سبحانی فر با تاکید بر این که « توسعه صنایع دستی به پول چندانی نیاز ندارد»، ادامه می دهد: صنایع دستی کمترین پول را لازم دارد. مگر یک دار قالی چقدر هزینه دارد؟ ولی موضوع مهم حمایت از هنرمندان و فعالان عرصه صنایع دستی است. باید از افرادی که در روستاها کار می کنند و از کمترین امکانات بهره می برند، حمایت شود.
 
این عضو کمیسیون صنایع تاکید دارد که «سازمان میراث فرهنگی باید تسهیلات و امکانات را برای هنرمندان صنایع دستی فراهم کند». او می گوید: صنایع دستی می تواند باعث اشتغال زایی شود و از مهاجرت اهالی روستا به شهرهای بزرگ جلوگیری کند. چون بخش عمده ای از صنایع دستی ما در روستاها هستند. حمایت از صنایع دستی باعث ماندگاری و درآمد زایی در روستاها می شود. باید توجه ویژه ای به صنایع دستی بشود که متاسفانه تاکنون توجهی نشده است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1