اخبار پیشنهادی


دوشنبه -43/68686/30 | ساعت: 12:00 | کد خبر: 5460 | بازدید: 452329 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی کشور عنوان کرد: در تولید صنایع دستی رتبه‌های اول و دوم را در جهان دارا هستیم، اما در بخش بازرگانی و فروش این محصولات از بازار عقب مانده‌ و رتبه 30 را به خود اختصاص داده‌ایم.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، بهمن نامورمطلق در مراسم کلنگ‌زنی اولین بازارچه صنایع دستی استان مرکزی در شهرستان خمین بزرگ‌ترین چالش بخش صنایع دستی را در حوزه بازرگانی عنوان کرد و گفت: امیدواریم به یُمن احداث اولین بازارچه صنایع دستی در این شهرستان این مشکل نیز حل شود.

وی به رونق گردشگری داخلی و استقبال جهانی که از ایران می‌شود اشاره کرد و گفت: امیدواریم شاهد رونق بازرگانی در حوزه صنایع دستی کشور نیز باشیم.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی - مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی - نیز در این مراسم عنوان کرد: این بازارچه با اعتبار 50 میلیون تومان در 14 غرفه و بدون آسیب زدن به فضای سبز اطراف آن در شهرستان خمین احداث می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی هدف از انتخاب این مکان را نزدیک بودن به بیت امام راحل و بازار قدیمی خمین عنوان کرد و گفت: قصد داریم با تبدیل پل تاریخی موجود در کنار این بازارچه به قهوه‌خانه سنتی، فضای فرهنگی را در این شهرستان گسترش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با احداث این بازارچه قصد داریم 50 نفر از هنرمندان صنایع دستی شهرستان خمین را به عنوان صنعتگران این حوزه در بازارچه مستقر کنیم تا فعالیت‌ها و دستآوردهای خود را علاوه بر نمایش در معرض فروش نیز قرار دهند.

 سید مهدی ساداتی - فرماندار خمین - نیز در این مراسم عنوان کرد: با توجه به پتانسیل صنایع دستی در شهرستان خمین لزوم احداث بازارچه در این شهرستان احساس می‌شد.

وی عنوان کرد: هر ساله در شهرستان خمین شاهد حضور 500 هزار نفر گردشگر داخلی و ده‌ها گردشگر خارجی هستیم، از این رو احداث یک بازارچه دائمی در خمین یک نیاز اساسی بود.

ساداتی در پایان عنوان کرد: با حضور معاون صنایع دستی کشور امید است که مشکلات زیرساختی و تخصیص اعتبارات لازم در حوزه صنایع دستی این شهرستان نیز برطرف شود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1