اخبار پیشنهادی


دوشنبه -43/68686/30 | ساعت: 12:00 | کد خبر: 5467 | بازدید: 452568 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در آیین افتتاحیه دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی که در محل دائمی نمایشگاه‌های غرب کشور در اراک برگزار شد، آماده کردن زمینه‌های رشد این صنعت برای یک برهه پس از تحریم را خواستار شد و تأکید کرد: باید بیش از هر چیز بر بازرگانی صنایع دستی و احیای آن تمرکز شود.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، بهمن نامور مطلق، بازارهای صنایع دستی را مهمترین سرمایه‌ کشور دانست و افزود: در شرایط سخت کنونی حفظ کردن بازارها بسیار دشوار است، به همین جهت از لحاظ صادرات صنایع دستی در وضعیت خوبی به ‌سرنمی‌بریم.

وی با اشاره به اینکه امیدواری‌هایی در دولت جدید در این زمینه ایجاد شده اما، هنوز هنرمندان ما در خصوص صادرات صنایع دستی گله‌مندند اظهار کرد: این بی‌توجهی باید هرچه سریع‌تر جبران شود و صنایع دستی به دلیل ظرفیت‌های بالایی که در کنار بازار فرش دارد باید جزو اولویت‌های سازمان‌های مرتبط قرار گیرد.

نامورمطلق افزود: اگر صادرات احیا نشود، تولید نیز در خطر قرار می‌گیرد، چراکه بازرگانی و فروش برای تولید بسیار مهم است.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به فعالیت‌هایی که در حوزه روابط بین‌الملل انجام می‌شود گفت: امیدواریم بتوانیم بازار صنایع دستی را به روی صادرکنندگان باز کنیم و این مناسبات دو سویه باشد، چراکه ما دارای تکنولوژی پیشرفته‌ای هستیم و نباید خام‌فروشی کنیم.

وی با بیان اینکه تفکر منسوخ شدن صنایع دستی کاملاً اشتباه است تأکید کرد: نسل جدید صنایع دستی، دانش‌بنیان است و امیدواریم حمایت‌های دولت در سطح استان و سطح ملی از این صنعت هرچه سریع‌تر ثمر دهد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، آماده کردن زمینه‌های رشد این صنعت برای یک برهه پس از تحریم را خواستار شد و تأکید کرد: باید بیش از هر چیزی بر بازرگانی صنایع دستی و احیای آن تمرکز شود.

نامور مطلق گفت: استان مرکزی در بازرگانی داخلی حرکتی جدی داشته ولی با وجود ظرفیت‌های خوبی که دارد جزو استان‌های پیشگام نیست.

وی بر احیای بازارچه‌های صنایع دستی که یکی از شاخه‌های بازرگانی است تأکید کرد و گفت: این بازارچه‌ها ثمرهای زیادی دارند که یکی از این ثمره‌ها بهبود وضعیت اقتصادی است. نمایشگاه‌ها بخش قابل توجهی از رونق گردشگری و صنایع دستی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: از این جهت استان مرکزی بسیار صدمه دیده و زیرساخت‌های صنایع دستی در آن ویران شده که باید احیا شود.

نامور مطلق با اشاره به اینکه در این حرکت در بخش اول بازارچه‌ها و در بخش دوم نمایشگاه‌ها احیا می‌شوند بر احیای مجدد فروشگاه‌ها نیز تأکید کرد و گفت: این بخش بیش‌ترین گردش مالی را در این زمینه دارد و یکی از فروشگاه‌ها را در یکی از هتل‌های شهرستان اراک احداث کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: 350 صنعتگر از سراسر کشور در قالب 210 غرفه در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

وی در اشاره به سایر اقدامات در حاشیه نمایشگاه گفت: از دو شهرستان خمین و کمیجان بازدید و بازارچه‌ صنایع دستی در آنها کلنگ‌زنی شد.

حسینی اضافه کرد: با دستور استانداری امیدواریم بتوانیم تا آنجا که ظرفیت استان اقتضا می‌کند این صنعت را توسعه دهیم و بازارچه‌ها را در همه شهرستان‌های استان راه‌اندازی کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: در صدد هستیم بتوانیم در این راستا اهداف برنامه ششم را اجرایی کنیم و بر اساس آن با توسعه صنایع دستی تعداد قابل توجهی شغل ایجاد کنیم.

 در حاشیه این مراسم از تولیدکنندگان برتر و نمونه صنایع دستی که در این زمینه نشان‌های ملی و جهانی کسب کرده بودند تقدیر شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1