اخبار پیشنهادی


شنبه 93/09/01 | ساعت: 09:13 | کد خبر: 5556 | بازدید: 452109 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: افزایش گردشگران خارجی موجب شده است 40 درصد فروش صنایع دستی در استان های گردشگر پذیر افزایش پیدا کند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، بهمن نامورمطلق' روز شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج، افزود: گشایش نسبی نیز در بازارهای خارجی برای صنایع دستی کشور ایجاد شده است .

وی اظهار کرد: شعار ما توسعه در بخش بازرگانی داخلی و خارجی است که در راستای بازرگانی داخلی از راه اندازی بازارچه ها حمایت کامل می کنیم.

به گفته وی در حوزه تجارت خارجی نیز از اینکه بخش خصوصی در بازارهای خارجی و یا نمایشگاه ها حضور پیدا کند مورد حمایت قرار می گیرد.

او با بیان اینکه استان کردستان می تواند نقش مهم و کلیدی در حوزه تجارت خارجی صنایع دستی بازی کند، افزود: مرزی بودن استان و ارتباطات قوی با اقلیم کردستان عراق فرصت های مناسبی در استان کردستان است.

وی تصریح کرد: استان کردستان 61 دهم درصد از آمار صادرات صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده است که دلیل اصلی آن نبود صادرکننده حرفه ای در استان است.

او از تعلل گمرک برای تهیه و ارائه بهتر آمار و رفع موانع صادرات صنایع دستی انتقاد کرد و گفت: مشکلات بیمه ای و کمبود اعتبارات نیز از دیگر مواردی است که ما نسبت به آن گله مند هستیم.

نامور مطلق گفت: کیفیت کالاها باید افزایش پیدا کند و قیمت ها نیز کاهش یابد تا بتوانیم در بازار رقابتی خارج از کشور حضور بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به تعطیلی شماری از کارگاه های صنایع دستی در دولت قبل، اظهار کرد: حمایت ما تا کنون از کارگاه های فعال بوده است اما با توجه به رونق اقتصادی، به مرور کارگاه های تعطیل شده نیز بازگشایی می شود.

نامور مطلق، کیفی سازی صنایع دستی را یکی دیگر از شعارهای معاونت صنایع دستی سازمان بیان کرد و ادامه داد: فعال شدن اتحادیه، تسهیل خرید مواد اولیه و کاهش قیمت این مواد در کنار طراحی های تازه به کاهش قیمت ها کمک می کند.

او با اشاره به هزینه چندین برابری حامل های انرژی کارگاه ها، خاطرنشان کرد: این مراکز باید با تجهیزات جدید و کاهش پرت تولید خود، هم کیفیت را ارتقا دهند و هم اینکه از قیمت بکاهند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد که مشوق هایی که از چند سال پیش برای صادرکنندگان صنایع دستی لغو شده است در دولت تدبیر و امید احیا شود.

وی با اشاره به اینکه به اشکال دیگر به تشویق صادرکنندگان پرداخته ایم، اظهار کرد: به صادرکنندگانی که صادرات چشمگیری در این حوزه داشته اند 300 میلیارد ریال تسهیلات تخصیص داده شده است.ک/2


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1