اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/10/16 | ساعت: 10:59 | کد خبر: 5664 | بازدید: 452411 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

موفقیت هنرمندان صنایع دستی ایران در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی میلان ایتالیا نشان دهنده قابلیت بالای صنایع دستی ایرانی در جذب بازارهای بین المللی است، ظرفیتی که در صورت توجه بیشتر این حوزه می‌تواند فرصت‌های قابل توجهی برای اقتصاد کشور و توسعه صادرات غیرنفتی مهیا سازد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در کنار دستاوردهای فرهنگی فراوان خود برای ترویج و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری هر کشور، موجب می‌شود تا فرصت‌های اقتصادی و تجاری متعددی نیز برای آن فراهم آید که از جمله آنها می‌توان به امکان فروش آثار هنرمندان، دعوت از آنها برای حضور در دیگر کشورها و نیز امکان انعقاد قراردادهای اقتصادی اشاره کرد.

حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی میلان ایتالیا یکی از اهداف پیش‌بینی شده دفتر صادرات معاونت صنایع دستی کشور بود که با توجه به اعتبار و موقعیت ویژه این نمایشگاه، فرصت‌های مفیدی برای هنرمندان این حوزه فراهم آورد و امکان معرفی بیشتر آنها به علاقمندان صنایع‌دستی دنیا را ایجاد کرد.

این نمایشگاه صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین و معتبرترین رویدادهای تجاری - فرهنگی در اروپا و دنیاست که همه ساله بسیاری از علاقمندان به صنایع فرهنگی و تولیدات هنرهای سنتی دنیا را به خود جلب می‌کند و با استقبال ویژه‌ای از سوی مخاطبین روبرو می‌شود.

طبق آمارهای اعلام شده در این رویداد فرهنگی، امسال هنرمندان ایرانی توانستند به فروشی بالغ بر 78 هزار و 600 دلار یعنی رقمی حدود 260 میلیون تومان دست پیدا کنند که با توجه به تعداد محدود هنرمندان (6نفر) و زمان کوتاه آن رقم قابل ملاحظه‌ای به شمار می‌رود.

ایران در نمایشگاه صنایع دستی میلان

بیشترین سهم از میزان فروش صنایع دستی ایران در این نمایشگاه به رشته سراجی سنتی با 27000 دلار اختصاص داشت و به دنبال آن نگارگری و میناکاری با فروشی برابر با 19هزار دلار، سفال و سرامیک هر یک با 10 هزار دلار در رتبه بعدی قرار داشتند. زیورآلات سنتی با 5000 دلار و سنگ‌های قیمتی نیز با 2300 دلار در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

از دیگر دستاوردهای این نمایشگاه معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان فعال‌ترین و مهم‌ترین کشور حاضر در زمینه تولید و تنوع محصولات صنایع دستی در نوزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی میلان و اهداء لوح تقدیر به همه هنرمندان ایرانی به همین مناسبت بود. همچنین به واسطه این حضور پر رنگ هنرمندان کشورمان توانستند قرارداد خرید 2 کیلوگرم فیروزه نیشابور را با یک تاجر کلمبیایی منعقد کنند.

با توجه به تحولات صورت گرفته در ایران و روند رو به رشد تعاملات اقتصادی در عرصه بین‌الملل، به نظر می‌رسد حضور هنرمندان صنایع دستی ایران در نمایشگاه‌های خارجی در کنار رونق اقتصادی این حوزه بتواند زمینه‌های مناسبی برای حضور گردشگران خارجی در کشورمان را مهیا سازد. چرا که آشنایی با صنایع دستی و روند تولید این آثار از نظر بصری جذابیت و زیبایی ویژه داشته و یکی از برنامه‌های مورد توجه گردشگران در نقاط مختلف دنیا است.

این نمایشگاه بین‌المللی که از تاریخ 8 الی 17 آذرماه امسال در میلان ایتالیا برگزار شد، تعداد 6 هنرمند از استان‌های خراسان رضوی، تهران، زنجان و اصفهان در رشته‌هایی چون سراجی سنتی، سنگ‌های قیمتی، قلمکار، نگارگری و مینا، ملیله‌ سازی، سراجی سنتی، چرم، سفال و سرامیک آثار خود را در معرض علاقمندان به صنایع دستی ایرانی در ایتالیا قرار دادند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1