اخبار پیشنهادی


جمعه 93/11/03 | ساعت: 11:33 | کد خبر: 5731 | بازدید: 457193 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع دستی کشور گفت: در دو سال اخیر بالغ بر 40 رشته به مجموعه رشته‌های صنایع دستی افزوده شده است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، کامران سبزه‌میدانی پنجشنبه - دوم بهمن - در یک کنفرانس خبری در شیراز بیان کرد: 156 رشته صنایع دستی کشور با 137 زیرمجموعه در قالب 18 گروه دسته‌بندی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 293 رشته صنایع دستی و زیرمجموعه‌های شناسایی شده آن کدگذاری شده است، افزود: در حوزه هنرهای سنتی نیز این امر در حال انجام است که صدور مجوزها بیشتر از تعداد فعلی خواهد شد.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: کالاها و رشته‌هایی که در مناطق روستایی و عشایری در حال تولید است را نیز در زیر مجموعه‌های خود جای داده‌ایم.

سبزه‌میدانی همچنین از راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی در اماکن تاریخی خبر داد و گفت: تاکنون در پنج استان این امر اجرایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس نیز از برپایی هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی استان از 14 تا 18 بهمن ماه جاری با حضور 30 استان کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شیراز خبر داد.

مصیب امیری گفت: برای این نمایشگاه 226 غرفه در این نمایشگاه پیش‌بینی شده که یکصد غرفه آن مربوط به استان فارس و مابقی متعلق به دیگر استان‌ها خواهد بود.

وی همچنین از برپایی نخستین غرفه عکاسی صنایع دستی در این نمایشگاه به همت بسیج رسانه فارس خبر داد و گفت: پس از پایان نمایشگاه از بهترین عکاس حوزه صنایع دستی تجلیل می‌شود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1