اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/11/06 | ساعت: 07:15 | کد خبر: 5735 | بازدید: 452052 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: باید هیات هایی را برای معرفی صنایع دستی به نمایشگاه های خارجی اعزام کنیم و در این زمینه سازمان توسعه تجارت حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل آورد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، «اسدالله عسگر اولادی» روز یکشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان و فروشندگان برتر صنایع دستی اظهار کرد: صادرات محور بقا و توسعه یک کشور است؛ باید همواره تلاش کنیم صادرات بر واردات فزونی داشته باشد که صنایع دستی یکی از رشته های قابل ارزش در این رابطه به شمار می آید.

وی اضافه کرد: صنایع دستی کشور ما با ارزش است؛ اما حضور آن در کشورهای خارجی کم رنگ بوده و وابسته های بازرگانی که به کشورهای مختلف اعزام می شوند باید با آثار صنایع دستی آشنا شوند.

عسگراولادی، از صنایع دستی به عنوان یکی از محورهای صادرات نام برد و گفت: البته ما این حوزه را محور قرار نداده ایم. غبن صادرات صنایع دستی ایران فاحش است.

وی با بیان اینکه ساختار صنایع دستی باید تغییر کند، افزود: صنایع دستی مظلوم است و این مظلومیت باید با تلاش های سازمان میراث فرهنگی رفع شود.

رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران، بازاریابی، حضور در نمایشگاه ها و ایجاد فروشگاه های تخصصی را از جمله راهکارهای رفع مشکلات حوزه صنایع دستی عنوان کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی از زمان حضور «مسعود سلطانی فر» متحول شده است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1