اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/11/14 | ساعت: 11:51 | کد خبر: 5752 | بازدید: 452599 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس پژوهشکده هنرهای ملی (سنتی) پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از تلاش‌های این پژوهشکده برای حفظ و احیای رشته‌های مختلف هنرهای سنتی خبر داد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، علیرضا بهرمان رئیس پژوهشکده هنرهای ملی (سنتی) گفت: حاصل فعالیت هنرمندان فعال در پژوهشکده هنرهای ملی (سنتی )به دو شکل به تولید اثر منجر می‌شود، یکی آثار فاخر که دارای ارزش بالایی بوده و نگهداری می‌شوند و دیگری آثاری که می‌توانند برای فروش عرضه شوند. به همین منظور فروشگاه عرضه محصولات را طراحی کردیم تا علاقمندان بتوانند به طور مستقیم آثار را خریداری کنند.

او اظهار کرد: اقدامات اولیه شامل انتخاب مکان و انتخاب آثار انجام شده و در مرحله قیمت‌گذاری هستیم که بعد از انجام این مرحله مجوز را دریافت می‌کنیم.

رئیس پژوهشکده هنرهای ملی (سنتی) با اشاره به اینکه هم اکنون کلاس‌های آموزشی در تمامی کارگاه‌ها برگزار می‌شود بیان کرد: این کلاس‌ها به منظور حفظ و احیای رشته‌های مختلف هنرهای سنتی توسط کارشناسان این پژوهشکده برگزار می‌شود.

بهرمان افزود: همچنین آزمون‌های صنعت‌گری برای علاقمندان، در رشته‌های سوخت روی چوب، نگارگری، نقاشی‌لاکی، حجم‌سازی، ساز سازی، قلمزنی، سفالگری، زری بافی، گلیم بافی و ... در این واحد برگزار می‌شود.

این کارشناس گفت: هنرمندان بعد از قبولی در آزمون و گرفتن مدرک هنرمندان به واحدهای بیمه معرفی می‌شوند.

بهرمان ادامه داد: تلاش ما این است که بتوانیم در راه احیای دانش فنی و بازشناسی ارزش‌های هنری هنرهای سنتی گام برداشته و این هنرها را بازآفرینی کنیم.

به گفته او اهداف این پژوهشکده بر پایه برنامه‌ریزی و شناسایی نیازهای پژوهشی سطح کشور در حوزه‌های هنرهای سنتی تنظیم شده و تلاش می‌شود بر اساس این نیازها طرح‌های پژوهشی تعریف شود.

رئیس پژوهشکده هنرهای ملی (سنتی) افزود: برای رسیدن به این اهداف علاوه‌بر تلاش و استفاده از امکانات پژوهشگاه امیدواریم بتوانیم از توان دانشگاه‌ها و موسسات خصوصی نیز بهره‌مند شویم.

بهرمان گفت: در این مرحله است که می‌توانیم با استفاده از توان هنرمندان دست به مدل‌سازی بزنیم و کارهایی که در این پژوهشکده انجام می‌گیرد را به عنوان الگو به هنرمندان بیرون از تشکیلات ارایه دهیم و در نهایت بابرگزاری نشست‌های تخصصی و بهره گیری از حضور اساتید در این جلسات چالش‌های پیش رو را مرتفع سازیم.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1