اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/11/20 | ساعت: 10:52 | کد خبر: 5766 | بازدید: 452258 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو سه کشور برتر دنیا از لحاظ کیفیت صنایع دستی و تنوع گردشگری است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، «سمیع الله حسینی مکارم» روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از چند طرح میراث فرهنگی شهرستان اردکان با بیان اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مان حرف زیادی برای دنیا دارد، افزود: حدود چهار میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی طی سال به کشور مسافرت می کنند که باید برای افزایش این میزان برنامه ریزی و بسترسازی کنیم.

وی، با اشاره به اینکه متاسفانه در سال های گذشته صنعت گردشگری با رکود مواجه شده بود، اظهار کرد: امیدواریم در دولت تدبیر و امید برنامه های خوبی در این زمینه طراحی و اجرا شود.

حسینی مکارم خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ما حمایت از بخش خصوصی، عمومی و غیردولتی است، وظیفه ما این است که برنامه ریزی و سیاست گذاری کنیم تا بخش خصوصی با آرامش خاطر حرکت کند.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: برای رسیدن به شرایط ایده ال خیلی فاصله داریم ولی در هر صورت امروز رویکرد کار را با مشارکت مردم، نهاد های عمومی مثل شهرداری بویژه با دست توانای مردم بنا نهاده ایم.

این مسوول اضافه کرد: استان یزد و شهرستان اردکان نیز در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری غنی ولازم است که جذب گردشگر خارجی برای آن فراهم شود.

حسینی مکارم، اضافه کرد: شهرستان اردکان نیز با حمایت های نماینده دلسوز و کوشا، در زمینه های گوناگون بسترهای توسعه اش فراهم شده و مردم باید خودشان در زمینه صنعت و خدمات گام بردارند.

این مسوول با بیان اینکه یقین داشته باشید اگر این امر تداوم داشته باشد شاهد توسعه بیشتر و پایدارتر در این شهرستان خواهیم بود، تصریح کرد: رویکرد امروز دولت و سازمان میراث فرهنگی این است که هیچ گونه تصدی در بخش گردشگری نداشته باشند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم پیروزی انقلاب اسلامی را باعث تحول در جغرافیای منطقه و جهان برشمرد و گفت: میراث فرهنگی علاوه بر هویت سازی و تحکیم پیوندهای دینی و ملی، می تواند نقشی اساسی در اقتصاد جهانی ایفا کند.

«محمدرضا تابش» ادامه داد: با توجه به مشکلات مختلف جهانی از جمله مشکلات زیست محیطی و گرمایش زمین، کشورهای جهان به سمت راهبردهای بهتری برای تولید ثروت حرکت کرده اند که استفاده از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی و بهره گیری از صنعت جهانگردی یکی از این موارد است.

وی، با تاکید بر همبستگی بین حوزره های مختلف صنایع دستی، گردشگری و هویت فرهنگی کشور افزود: تامین زیرساخت های اقامتی و توریستی و شناساندن بهترآثار تاریخی کشور می تواند در رونق حوزه گردشگری موثر باشد.

تابش تصریح کرد: باید حمایت جدی از بخش خصوصی و سرمایه گذاران صورت پذیرد تا این بخش بتواند در این حوزه پرجاذبه نقش آفرینی کند.

وی اظهار امیدواری کرد؛ تفاهم نامه نهایی بین شهرداری و میراث فرهنگی در خصوص طرح پردیسان اردکان بصورت منطقی و منصفانه اجرا شود.

بازارچه صنایع دستی اردکان بعد از تملک زمین بایر با همکاری مرکز تحقیقات کراتر زیر نظر دانشگاه گرونبل فرانسه شروع بکار کرد.

این بنا در مساحتی بالغ بر 200 مترمربع با محوریت توسعه گردشگری در عین حال توسعه و زنده نگه داشتن صنایع دستی در مسیرثبات خانه تاریخی تقدیری برای احیاء صنایع دستی چون زنجیرسازی، زیلوبافی، مشبک و معرق چوب، چرم سازی، سبد بافی و قلم زنی مکانی جهت رونق صنایع دستی و گردشگری اردکان طراحی شده است.

این بنا یک میلیارد و 500 میلیون ریال با شالوده ای از خشت خام و نیز ترکیب لوله های pvc به جای نی در سنت معماری اردکان طراحی شده است.

همچنین عملیات اجرایی هتل جام جم اردکان شامل مجتمع تجاری و اقامتگاه با 100 میلیاردریال با زیربنای 900 متر مربع مساحت در پنج طبقه احداث خواهد شد.

شهرستان اردکان با 80 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال یزد واقع است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1