اخبار پیشنهادی


یکشنبه 94/01/30 | ساعت: 09:59 | کد خبر: 5862 | بازدید: 452298 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی کشور ضمن انتقاد از عملکر وزارت ارشاد در قطع بیمه هنرمندان صنایع دستی اعلام کرد: وزارت ارشاد طوری رفتار می‌کند که انگار هنرمندان صنایع دستی غریبه هستند و اهل این کشور نیستند.

به گزارش میراث ما به نقل از تسنیم، بهمن نامور مطلق با بیان اینکه هر جا اعتبار کم می‌آید، فشار را بر هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی می‌آورند چون اعتبارات و اختیارات دست ما نیست اظهار داشت: این اعتبارات و اختیارات، دست سازمان‌های دیگر مثل وزارت ارشاد و وزارت کار است و متأسفانه  آنها طوری عمل می‌کنند که انگار هنرمندان صنایع دستی غریبه هستند و خودی و اهل این کشور نیستند.

وی با بیان اینکه این نگاه قابل انتقاد است گفت: وزارت ارشاد یک نهاد ملی است و نسبت به همه هنرمندان وظیفه دارد اما این وزارتخانه در زمینه قطع مستمری هنرمندان صنایع دستی بسیار بد عمل کرد، همانطور که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همه ماموریت‌هایش نهاد ملی است و نسبت به همه هنرمندان و مردم وظیفه دارد این وزارتخانه هم باید نگاه ملی داشه باشد، وقتی بحث گردشگران می‌شود اینطور نیست که موضوع گردشگران خود و گردشگران دیگر داشته باشیم و در مورد موزه‌ها هم همین طور است.

معاون صنایع دستی کشور با بیان اینکه این نگاه‌های بخشی قابل انتقاد است و به کشور و هنرمندان کشور ضربه می‌زند خاطرنشان کرد: فراکسیون تازه‌تاسیس صنایع دستی در مجلس می‌تواند نویدبخش خوبی باشد که اینگونه مشکلات در حوزه هنرمندان صنایع دستی حل شود.

نامورمطلق تصریح کرد: حضور فراکسیون صنایع دستی از یک طرف ناظر بر کارهای ماست که ما این نظارت را خیلی فرصت خوبی می‌بینم و از طرف دیگر می‌‌تواند نویدبخش حل مشکلات ما باشد.

وی اضافه کرد: امیدواریم این افراد به حل مشکلاتی که ما نمی‌توانیم حل کنیم کمک کنند. ما تلاش زیادی می‌کنیم ولی جواب نمی‌گیریم و این به دلیل مشکل ساختارهای ماست و اینکه چارت سازمانی ما بسیار ناقص است، این فراکسیون اگر در زمینه ساختارسازی به ما کمک کند و اختیارات را به ما برگرداند می تواند به ما کمک بزرگی کند.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1