اخبار پیشنهادی


دوشنبه 94/02/14 | ساعت: 07:11 | کد خبر: 5873 | بازدید: 452333 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تعطیلی کارگاه های هنرهای سنتی در دولت گذشته گفت: بسیاری از این کارگاه ها با اختصاص کمک های بلاعوض توسط دولت تدبیر و امید طی دو سال اخیر مجددا بازگشایی شد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، بهمن نامور مطلق عصر امروز دوشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان وهنرمندان صنایع دستی با عنوان همای هنر اظهار کرد: تجلیل از هنرمندان ، تجلیل از هنر و هویت خودمان است و هرجامعه ای به هنرهای سنتی خود می بالد.

وی افزود: برخی کشورهای نوظهور به دنبال تصاحب بخشی از هنرهای سنتی دیگران هستند تا از این طریق برای خود هویت پیدا کنند.

معاون صنایع دستی ادامه داد: حجم و انباشتگی هنرهای سنتی بیانگر اصالت کشورها است و جامعه ای که هنر نداشته باشد هویت و اصالتی ندارد.

وی با بیان اینکه کشورمان ذخایری به مراتب ارزشمند تر از نفت دارد خاطرنشان کرد:هنرهای سنتی و صنایع دستی در صورت توجه و رفع مشکلات پیش رو می توانند درآمدزایی و ارزآوری بسیار زیادی برای کشورمان داشته باشند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: هنرهای سنتی می تواند به عنوان بهترین شکل زیبایی شناسی مورد توجه قرار گیرد.

نامور مطلق با تاکید بر اینکه ایران متنوع ترین هنرهای سنتی دنیا را دارد گفت: نبود تشکیلات منسجم ، کارآمد و مستقل، پراکندگی و ساختار نامناسب و تشکیلات ، نبود نهاد علمی و تحقیقاتی گسترده گفتمان سازی و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها و توجه به هنرهای وارداتی از جمله آسیب هایی است که هنرهای سنتی ایران از آن ها رنج می برد.

وی تصریح کرد: هنرمندان نیاز به ترحم ندارند و در صورت توجه بیشتر می توانند در انجام فعالیت های خود در راستای هویت بخشی به فرهنگ و تمدن کشورمان موفق تر عمل کنند.

همایش تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان صنایع دستی کشور عصر امروز دوشنبه با حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالن آمفی تئاتر این سازمان برگزار و از 12 پیشکسوت و هنرمند این حوزه در رشته های مختلف تجلیل شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1