اخبار پیشنهادی


سه شنبه 94/05/06 | ساعت: 06:05 | کد خبر: 5942 | بازدید: 452773 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم بر تجاری و کاربردی سازی محصولات صنایع دستی با تعامل فروشگاه‌های مجازی پارک علم و فناوری استان تاکید کرد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، مهدی نصراصفهانی در بازدید از بخش‌های مختلف مرکز رشد علوم انسانی پارک علم و فناوری قم با اشاره به اینکه واحدهای فناوری و فروشگاه‌های مجازی پاک علم و فناوری بهترین ظرفیت برای معرفی محصولات صنایع دستی استان است، بیان کرد: با توجه به اینکه موقعیت شهر مقدس قم ام القرای جهان اسلام است و روزانه شاهد ورود زائران از نقاط مختلف جهان هستیم از ظرفیت این واحدها می‌توانیم برای برندسازی و تجاری سازی صنایع دستی به عنوان سوغاتی هنری و مذهبی استفاده کنیم.

وی افزود: بازار هدف استان قم گردشگرانی است که از نقاط مختلف وارد این استان می‌شوند از این رو بهترین فرصت برای هنرمندان است تا صنایع دستی خود را به معرفی و جهت بازاریابی و فروش آنها اقدام کنند.

معاون صنایع دستی این استان ادامه داد: استان قم دارای 115 رشته در حوزه صنایع‌دستی است که برخی از این رشته‌ها تخصصی و بومی برای استان است که باید به معرفی این صنایع به عنوان یک برند برای استان قم قدم برداریم، چرا که استان قم دارای هنرمندان تراز اول کشور است که در حوزه صنایع دستی آثار هنری ارزشمندی از خود باقی گذاشته‌اند و در حال حاضر فعال هستند.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از ایده‌های تجاری سازی و هنرمندان حمایت می‌کند، گفت: این اداره کل به افرادی که در این عرصه وارد می‌شوند با ارایه تسهیلات حمایت مادی و معنوی می‌کند.

معاون صنایع دستی قم افزود: همچنین از برپایی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان حمایت خواهیم کرد تا به تقویت و تشویق هنرمندان استان بپردازیم.

وی با بیان اینکه نقش آفرینی صاحبان طرح و ایده در کاربردی سازی و فروش محصولات صنایع دستی در استان کارآمد است،گفت: حوزه صنایع دستی بسیار گسترده و مناسب برای افراد خلاق است تا با ارائه طرح‌های نوآورانه ضمن درآمدزایی برای ارتقای صنعت صنایع دستی وارد شوند.

در ادامه این بازدید، حمیدرضا شوشتری پور، مرکز رشد علوم انسانی پارک علم و فناوری قم به ارائه دستاوردهای واحدهای فناور عضو اشاره کرد و افزایش همکاری میان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حمایت از طرح‌ها و ایده های واحدهای فناور فعال در این حوزه را بسیار حائز اهمیت قلمداد کرد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1