اخبار پیشنهادی


یکشنبه 94/06/15 | ساعت: 08:35 | کد خبر: 5979 | بازدید: 452463 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه صنایع دستی یکی از سه قدرت بزرگ دنیا بوده و در خلق صنایع دستی حرف نخست را در دنیا می زند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،مسعود سلطانی فر روز یکشنبه در مراسم رونمایی از آثار استاد محمود فرشچیان در کاخ موزه سعدآباد اظهار کرد: ایران با سابقه تاریخی و تمدنی 11 هزار ساله، همواره تمدن ساز، بزرگ، ابرقدرت و تعیین کننده در دنیا بوده است. 

وی گفت: در طول تاریخ، ایران همواره مهد علم، فرهنگ و ادب بوده و محلی برای فرهیختگان عرصه ادبی و هنری جهان به شمار می رفته است. 

معاون رییس جمهوری افزود: آثار تاریخی ایران زمین نه تنها در جغرافیای کشور بلکه در تمامی منطقه و حتی کشورهای شرق وجود دارد و محلی برای تجمع گردشگران و فرهیختگان است. 

سلطانی فر ادامه داد: امیدوارم پس از یک دوره رخوت و نزول، و تلاشی که در سال های اخیر شده، شرایطی به وجود آید که ایران دو مرتبه به بزرگی و عظمت خویش برسد. 

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در این زمینه یادآور شد: تفکر دولت کنونی، خرد، تدبیر و تعامل و گفت و گو با تمامی کشورها است و امیدواریم با رویکرد در پیش گرفته شده با بهره مندی از ظرفیت های غنی این سرزمین بتوانیم به جایگاه اصلی مان در عرصه های علمی، ادبی، هنری و غیره برگردیم. 

سلطانی فر اظهار کرد: در عرصه هنری نابغه هایی همچون استاد فرشچیان مانند نگینی برای این سرزمین به شمار می روند که همواره می درخشند و ما باید زمینه ظهور و بروز چنین افرادی را برای آینده مهیا سازیم.

معاون رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید تلاش دارد تا هنرمندان بتوانند با آرامش در محیطی امن استعدادهای خود را بروز دهند و بزرگی ایرانیان را به جهانیان اثبات کنند. 

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امروز در کشور 500 موزه وجود دارد که فقط 250 مورد آن توسط این سازمان اداره می شود و مابقی در اختیار سایر دستگاه های اجرایی و نهادها و بخش های خصوصی است.

وی با اشاره به همکاری سازمان میراث فرهنگی با دفتر حفظ نشر و آثار حضرت امام خمینی (ره) یادآور شد: موزه بزرگی از آثار امام و انقلاب در کنار مرقد امام (ره) در حال احداث است تا بتواند در خدمت گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد. 

مراسم رونمایی از دو نگاره از جدیدترین آثار استاد محمود فرشچیان با نام های آسمان چهارم و شام غریبان با حضور محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلاعات، صادق خرازی فعال سیاسی و سایر شخصیت های سیاسی و فرهنگی در مجموعه فرهنگی هنری کاخ موزه سعد آباد برگزار شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1