اخبار پیشنهادی


یکشنبه 94/06/29 | ساعت: 08:44 | کد خبر: 5987 | بازدید: 452276 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: بیمه هنرمندان صنایع دستی در کشور قطع نشده و تنها افراد جدیدی تحت پوشش بیمه ای اضافه نشده است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، «بهمن نامور مطلق» شامگاه یکشنبه در نشستی با خبرنگاران در شیراز بیان کرد: هم اکنون 350 هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی کشور در سامانه این معاونت شناسایی و ثبت شده اند که 70 هزار نفر از این افراد بیمه هستند. 

وی افزود: این درحالی است که 35 هزار نفر از هنرمندان نیز در انتظار بیمه هستند که تلاش می کنیم هنرمندان این بخش را ساماندهی کنیم. 

نامور مطلق اظهار داشت: برای پوشش بیمه ای، نیازمند اختصاص بیش از 800 میلیارد تومان اعتبار هستیم که با وجود شرایط مالی دولت امکان پذیر نیست لذاطرح جدیدی را برای بیمه هنرمندان به دولت ارائه کردیم. 

وی با بیان اینکه اجرای طرح پیشنهادی نیازی به تخصیص اعتبار ویژه و خاصی ندارد اضافه کرد: هم اینک طرح های پیشنهادی ما به صورت راست آزمایی است که امیدواریم بتوانیم خدمات مناسبی را به جامعه هدفمان ارائه کنیم.

*** صنایع دستی بومی و منطقه ای احیا شود 

او ادامه داد: متاسفانه در حوزه صنایع دستی شاهد کارهای شبیه و هم گرا هستیم و این در حالی است که باید فضایی فراهم شود تا صنایع دستی بومی، قومی و منطقه ای احیا و به بازار عرضه شود. 

نامور مطلق با بیان اینکه تنوع در صنایع دستی آینده بهتری را برای ما به ارمغان می آورد عنوان داشت: ایران یکی از کشورهای برخوردار از تنوع صنایع دستی در جهان است که استان فارس نیز در این زمینه ویژگی های منحصر به فردی دارد که باید حفظ شود. 

معاون صنایع دستی کشور گفت: امیدواریم شهرستان ها برای حفظ تنوع صنایع دستی خود اقدام کنند زیرا امروزه تنوع و تفاوت درصنایع دستی یک ارزش ویژه است و گردشگران به دنبال این تفاوت هستند. 

وی با بیان اینکه شهرستان های فارس نیز به سمت همگرایی صنایع دستی هستند افزود: شهرستان های فارس و دیگر مناطق مختلف در کشور باید تلاش کنند صنایع دستی ویژه ای داشته باشند زیرا تولید صنایع دستی هم گرا و یک شکل برای گردشگر خسته کننده است.

*** بسته سوغات زیارتی شیراز ارائه می شود 

نامور مطلق بیان کرد :تا یک سال آینده بسته های مرتبط با بازار سوغاتی زیارتی شیراز آماده و ارائه می شود. 

وی اظهارداشت: در قالب طرحی در کشور ستاد سوغات زیارتی در شهرهای مشهد و قم تشکیل شده است که با اجرای این طرح تلاش می کنیم با برنامه ریزی بازار از دست رفته سوغات کشور را با تولیدات داخلی احیا کنیم. 

او اضافه کرد: هم اینک این ستاد در شهر مشهد تشکیل شده که در مرحله اول 500 بسته سوغات زیارتی و گردشگری برای این شهر تعریف و به بازار ارائه شده است. 

نامور مطلق ادامه داد: اجرای این طرح برای بازار سوغات شهر قم نیز دردستور کار است که امیدواریم هرچه زودتر در شهر شیراز نیزاجرا شود. 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند کارکارشناسی دقیق و پروسه زمانی مناسب است عنوان داشت: ما دو نوع بازار سوغات زیارتی و گردشگری داریم که باید برای هر دو برنامه ریزی مناسب داشته باشیم. 

وی افزود: نمایشگاه ها زمینه مناسبی برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی هاست که دو نقش مهم توسعه ای و ترویجی دارند که موجب جذب گردشگر داخلی و خارجی می شود.

*** حیات فارس در گرو توسعه صنایع دستی و گردشگری است 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس نیز گفت: در سال های گذشته استان فارس درگیر مسایل خشکسالی و نبود رونق صنعت است که ادامه این روند به افزایش معضل بیکاری در استان کمک می کند. 

هادی پژوهش جهرمی افزود: حیات استان درگرو توجه به بخش صنایع دستی و گردشگری است که این مهم رشد اقتصادی و مهاجرت نکردن به کلان شهرها را به دنبال دارد. 

وی بیان کرد: فارس به لحاظ تنوع صنایع دستی یکی از استان های منحصر به فرد است که معرفی و گسترش تنوع صنایع دستی استان به توسعه پایدار استان کمک شایانی می کند. 

پژوهش جهرمی اظهار داشت: احیا، معرفی و گسترش صنایع دستی استان وظیفه یک دستگاه میراث فرهنگی نیست و این مهم نیازمند اراده و عزم جامع مردم و مسئولان است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1