اخبار پیشنهادی


سه شنبه 94/09/24 | ساعت: 08:49 | کد خبر: 6043 | بازدید: 452370 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مشاور صنایع خلاق سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو)، صنایع دستی را ابزار حفظ و بقای ارزش های محلی، اشتغالزایی و زمینه ساز رشد گردشگری دانست و تصریح کرد: باید استقبال نسل جوان از یادگیری و اشتغال در حوزه صنایع دستی افزایش یابد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،«جولیو ویناچا » با تاکید بر ضرورت ورود تولیدات صنایع دستی این استان به بازارهای جهانی، اظهار داشت: ورود صنایع دستی ایران به بازارهای جهانی نیاز به رعایت استانداردهایی دارد که به زودی ارائه می شود.

وی افزود: راههای فروش صنایع دستی استان سمنان در بازارهای جهانی نیز نیازمند رعایت همین استانداردهاست.

ویناچا در اولین سفر خود به ایران و استان سمنان ، از بالا بودن سطح صنایع دستی این استان ابراز رضایت کرد و گفت: قیمت تولیدات صنایع دستی استان سمنان باید طبق بازارهای جهانی تعدیل شود.

کارشناس سازمان یونیدو ، صنایع دستی را ابزار حفظ و بقای ارزش های محلی، اشتغالزایی و زمینه ساز رشد گردشگری دانست و افزود: باید استقبال نسل جوان از یادگیری و اشتغال در حوزه صنایع دستی افزایش یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این سفر نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد، گفت: اقدامهای یونیدو در حوزه صنایع دستی پاکستان و اندونزی قابل توجه است.

«حسین خواجه بیدختی» با اشاره به پایین بودن سطح تحصیلات در برخی از هنرمندان صنایع دستی، ابراز امیدواری کرد: ارائه راهکارهای کارشناس یونیدو در توسعه صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و فراهم کردن زمینه حضور تولیدات صنایع دستی استان در بازارهای جهانی موثر باشد.

حضور مشاور سازمان یونیدو در استان سمنان با تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و در راستای اجرای طرح ملی تکاپو با هدف تجاری سازی محصولات گردشگری با محوریت سوغات و صنایع دستی استان سمنان انجام شد.

جولیو ویناچا در سفر به استان سمنان از بازارچه صنایع دستی گرمسار، کاروانسرای ده نمک آرادان، کارگاه صنایع دستی و فرش دست باف سمنان و ... بازدید کرد و چند برنامه بازدید و نشست با فعالان حوزه صنایع دستی در شهرستانهای دامغان و شاهرود داشت.

بیش از چهار هزار هنرمند صنایع دستی در 52 رشته فعال صنایع دستی در استان سمنان فعالیت دارند.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1