اخبار پیشنهادی


شنبه 94/10/19 | ساعت: 09:14 | کد خبر: 6075 | بازدید: 452087 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی کشور گفت: توقف اجرای قانون بیمه تامین اجتماعی تولیدکنندگان صنایع دستی از سال 88 تا کنون، موجب محرومیت30 هزار نفر از فعالان صنایع دستی از این بیمه شده است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا ،فریدون میرزالو  اظهار کرد: یک طرح 15 ماده ای اولیه مبنی بر حمایت از استادکاران صنایع دستی، به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است و درحال حاضر در کمیسیون فرهنگی در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد که این طرح پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس بوده است و پس از بررسی در کمیسیون های مختلف مربوطه، به تاییدات اولیه با حداکثر آراء رسیده است.

میرزالو ضمن نادر دانستن وجود قانون و مصوبه مجلس درحوزه صنایع دستی عنوان کرد: در حوزه صنایع دستی یا قانونی در مجلس وجود ندارد یا بسیار نادر است. این طرح در 15 ماده شکل گرفته است. 

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی کشور درباره محتوای این طرح تبیین کرد:طرح حاضر برای کمک به توسعه بخش های قابلیت دار یا حمایت از اساتید و کمک به فروش از طریق بازارهای ثابت برنامه ریزی شده است که براساس آن شهرداری ها مکلف می شوند که بازار عرضه و فروش دائمی برای صنایع دستی برپا کنند. یا بیمه استادان و فعالان این عرصه که قبلا از طریق معرفی ادارات استانی به فنی حرفه ای برای بیمه تامین اجتماعی تشکیل پرونده می دادند را مجددا احیاء کنند. 

وی اضافه کرد: پیشنهاد دادیم طرح مستمری هنرمندان از کارافتاده نیز که هم اکنون مرتبط با وزارت ارشاد است، در بودجه سنواتی دیده شود.

در زمان حاضر حدود یک میلیون هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی فعالیت می کنند که نام حدود 350 هزار نفر آنان در سامانه صنایع دستی ثبت شده است.

اکنون هنرمندان صنایع دستی در 370 رشته مشتمل بر 15 گروه فعال هستند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1