اخبار پیشنهادی


یکشنبه 94/11/11 | ساعت: 11:27 | کد خبر: 6087 | بازدید: 452260 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از ایجاد بازار صنایع دستی کشور در هفت کشور اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس خبرداد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،بهمن نامور مطلق ظهر امروز یکشنبه 11 بهمن در حاشیۀ گشایش نمایشگاه عیدانه ، از ایجاد بازارچه های نوروزی صنایع دستی در چند کشور هدف خبر داد و اضافه کرد: از این پس، یکی از مهمترین فعالیت های سالانه ما بازارچه های نوروزی ما هستند که برای شروع، با پنج کشور شروع خواهیم کرد و در آینده آن را توسعه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: چین و روسیه دوقطب مهم بازار صنایع دستی ما خواهند بود. علاوه بر آن ها فرانسه، آلمان، ایتالیا،اسپانیا و انگلیس، حتی دانمارک و اتریش هم در آینده جزء بازارهای هدف ما خواهند بود.

نامور مطلق یادآور شد: ما منتظر برداشته شدن موانع هستیم تا نقل و انتقالات بانکی سهل تری با دنیا داشته باشیم و بازارهای خود را رونق ببخشیم و دولت در این زمینه از بخش خصوصی فعال در تجارت صنایع دستی حمایت می کند.

وی در ادامه به برخی از تفاهم نامه ها با کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: در مقابل پژو و ایرباس باید فرش و صنایع دستی به غربی ها صادر می کردیم چرا که اروپایی ها و امریکایی ها بیش از اینکه به نفت ما چشم بدوزند به بازار 80 میلیونی ما چشم دوخته اند.

وی گفت: همانطور که خارجی ها بازار را از ما می گیرند باید ما نیز بتوانیم با کالاهای خود در بازار آنها سهیم باشیم و نباید بازار داد و ستد ما با خارجی ها یکطرفه باشد.

وی افزود: آن ها می توانند میزان نیازشان از نفت ما را از یک کشور کوچکی مثل قطر تامین کنند اما بازار 80 میلیونی در منطقه بی بدیل است. در مقابل پژو و ایرباس باید فرش و صنایع دستی به غربی ها صادر می کردیم.

نمایشگاه عیدانه، در آستانه نوروز 95 از 11 تا 14 بهمن با محصولات و صنایع دستی نقاط مختلف ایران در سازمان میراث فرهنگی برای عرضه به نهاد ها و سازمان های دولتی و خصوصی تشکیل شده است.

این نمایشگاه ظهر امروز با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و سمیع الله مکارم معاون توسعه سازمان میراث فرهنگی افتتاح شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1