اخبار پیشنهادی


دوشنبه 94/12/10 | ساعت: 09:58 | کد خبر: 6119 | بازدید: 451988 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از برنامه‌ای برای برگزاری جشنواره صنایع دستی فجر خبر داد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،بهمن نامورمطلق در نشست تخصصی داوران سومین دوره برنامه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی بیان کرد: خوب است که برای سال آینده داوری نشان ملی به شکل جشنواره فجر برگزار شود.

او ادامه داد: در این دوره از داوری نشان ملی بیش از 1000 اثر از هنرمندان صنایع دستی ارائه شد که این تعداد بسیار زیاد است. فکر کنید در جشنواره فیلم فجر بیش از 1000 فیلم نمایش داده شود. با این کار حوصله مردم سر می‌رود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور بیان کرد: چرا از اوایل انقلاب مرسوم شده جشنواره فجر برای هنرهای مدرن مثل سینما، موسیقی و تجسمی برگزار شود و چرا هنرهای سنتی باید در این حوزه غایب باشند؟

نامورمطلق افزود: ما می‌توانیم 100 اثر منتخب را مصادف با ایام دهه فجر به نمایش بگذاریم و به عنوان جشنواره صنایع دستی فجر آن را برگزار کنیم، زیرا هنرمندان این حوزه در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بودند؛ اما در جشنواره فجر که جشن این پیروزی است جایگاهی ندارند. نمی‌خواهم مرزی بین هنرهای سنتی و هنرهای دیگر بگذارم، اما در این‌باره حق هنرمندان صنایع دستی نادیده گرفته شده است.

او ادامه داد: حتما برای سال آینده برنامه‌ای در این رابطه خواهیم داشت و به برترین‌های صنایع دستی جوایز نفیس و فاخر می‌دهیم تا در این حوزه فرهنگ‌سازی شود.

معاون صنایع‌دستی اظهار کرد:‌ از طرفی وجود 1140 اثر برای شرکت در داوری نشان ملی آمار بسیار بالایی است. کمیت زیاد ارزش تأثیرگذاری کیفیت را کم می‌کند. بهتر است سقفی برای آثار ارائه شده در این زمینه بگذاریم. ما نمی‌توانیم به بیش از 1000 هنرمند یا اثر امکانات بدهیم اما می‌توانیم توجه ویژه‌ای به 100 اثر داشته باشیم.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1