اخبار پیشنهادی


شنبه 95/02/18 | ساعت: 09:53 | کد خبر: 6160 | بازدید: 451785 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حوزه تجارت و نظام توزیع صنایع دستی در كشور دچار ضعف است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،بهمن نامور مطلق روز شنبه در مراسم آغاز دومین نمایشگاه سراسری بازاریابی سوغات زیارتی در مشهد افزود: در حوزه تولید در زمینه كالاهای صنایع دستی كشور مشكلی وجود ندارد و مشكل اصلی در حوزه نظام توزیع، واسطه گری و تجارت آن است.

وی اظهار كرد: وجود فراوان كالاهای صنایع دستی از كشورهای خارجی، محصولات و تولیدات هنرمندان داخلی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: طی یكسال گذشته نشانه های خوبی از توان داخلی برای بازپس گیری بازار داخلی از صنایع دستی خارجی نمایان شده است.

نامور مطلق بازار زیارتی مشهد را یك نماد ملی دانست و افزود: اگر بتوانیم در بازاریابی، بازارسازی و توسعه صنایع دستی در این بازار موفق شویم در سایر نقاط كشور و بازار های جهانی نیز توان رقابت و موفقیت در این زمینه خواهیم داشت.

وی اظهار كرد: باید از بازار مشهد در برابر كالاهای صنایع دستی خارجی پاسداری كرد و این امر وظیفه هنرمندان، تجار و مدیران را سنگین تر می كند.

وی گفت: بازار مصرف در دنیای امروز یك سرمایه و فرصت است و همه كشورهای قدرتمند و موفق در عرصه اقتصاد دنیا به بازار ایران چشم دوخته اند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در بین همه بازار ایران، بازار مشهد الرضا (ع) از اهمیت، حساسیت و جایگاه بسیار والایی برخوردار است.

وی كالاهای قاچاق را از تهدیدهای جدی بازار به ویژه در مشهد دانست و اظهار كرد: وجود این كالاها فروش محصولات و تولیدات داخلی را تحت تاثیر قرار داده و به تبع آن اشتغال، سودآوری و رشد اقتصادی را نیز مورد هجوم قرار داده است كه مسئولان و متولیان امر باید این بخش را مورد توجه و كنترل جدی قرار دهند.

وی گفت: بر اساس آمار اعلام شده بین دو تا سه سال گذشته حدود پنج درصد بازار سوغات زیارتی در اختیار صنایع دستی است كه این میزان باید افزایش یابد.

نامور مطلق افزود: باید به دنبال بازارسازی و راه های تحقق آن باشیم كه در این زمینه نیازمند كمك معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم.

وی اظهار كرد: در زمینه بازارسازی و بازاریابی، توجه به نیاز مخاطب، سلیقه گروه های مختلف سنی و تولید كالاهای كاربردی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: محصولات صنایع دستی به عنوان سفیران هویت و فرهنگ بوده و در رشد و توسعه اقتصادی نیز تاثیر گذار هستند.

حسین زارع صفت افزود: این صنایع می توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز موثر و كارآمد باشند.

وی ادامه داد: توسعه بازاریابی سوغات زیارتی، افزایش سهم صنایع دستی در سبد سوغات و سبد مصرف خانوار و تاثیر گذاری بر سبك زندگی مردم از مسائلی است كه در افزایش توجه به صنایع دستی و رسیدن این حوزه به جایگاه واقعی خود تاثیر بسزایی دارد.

دومین نمایشگاه سراسری بازاریابی سوغات زیارتی در مشهد با حضور بیش از 700 قلم كالای صنایع دستی كد گذاری شده از 22 استان كشور، مدت دو روز ادامه دارد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1