اخبار پیشنهادی


سه شنبه 95/06/09 | ساعت: 09:41 | کد خبر: 6228 | بازدید: 451778 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آن دسته از شهرهایی که در حوزه صنایع دستی به ثبت بین المللی رسیده اند؛ باید برای معرفی برندهای خود در جهان دست به کار شوند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،

 


زنجان - ایرنا
شهرهای صنایع دستی ثبت شده، برند خود را در جهان معرفی کنند
بهمن نامور مطلق روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون چهار شهر ایران در بخش صنایع دستی در سطح بین المللی و چهار شهر در سطح ملی به ثبت رسیده اند.
وی یادآورشد: به طور معمول پرونده های شهرها وارد سازمان می شود و در شورایی که به همین منظور تشکیل شده، موضوع پرونده و توانمندی های هر منطقه بررسی می شود.
نامور مطلق اظهار کرد: برنامه های مفصلی برای چهار شهری که در سطح جهانی ثبت شده اند، داریم و در آنها دبیرخانه راه اندازی کرده ایم، تسهیلاتی پرداخت و هنرمندان آن را به نمایشگاه ها معرفی می کنیم و باقی کارها و اقدامات را خود آنان باید انجام دهند.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این شهرها به علت ثبت جهانی شدن، برند شده اند و باید برای عرضه و ارائه تولیدها و محصولات خود دست به کار شوند.
اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، تبریز شهر جهانی فرش، همدان شهر جهانی سرامیک و مشهد نیز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی گوهرسنگ ها به ثبت جهانی رسیده اند.
وی همچنین به تصویب قانون برخورد با حاملان سلاح های سرد اشاره و برای حل مشکل تولیدکنندگان چاقو و کالاهای مشابه، خاطر نشان کرد: با وزارت دفاع و وزارت اطلاعات برای موافقت با صادرات چاقو و کالاهای این حوزه از گمرک صحبت کرده ایم تا فعالان این حوزه مشکلی نداشته باشند.
نامور مطلق تصریح کرد: حمل و جابجایی چاقو و کالاهای مشابه آن، در یک بعد مسائل امنیتی است که باید کنترل شود اما در آن محلی که به بحث اقتصاد و معیشت مردم بر می گردد، دفاع می کنیم.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: وقتی در گمرک ثبت شود که می توانیم چه محصولاتی را صادر کنیم، به حتم برای تولیدکنندگان آنها شناسنامه صادر خواهیم کرد.
در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، پلیس، حمل کنندگان و دارندگان سلاح سرد را دستگیر می کند.
نامور مطلق برای حضور در مراسم آغاز به کار یازدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی به زنجان سفر کرده است.
یازدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی از هشت تا 13 شهریور در محل مجموعه تفریحی و گردشگری گاوازنگ زنجان برگزار می شود.
در این جشنواره گروه های مختلفی برای پخت آش از 31 استان حضور یافته اند و در کنار آن نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور بیش از 100 گروه از صنعتگران برجسته کشور برپا شده است.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1