اخبار پیشنهادی


سه شنبه 95/10/07 | ساعت: 10:00 | کد خبر: 6284 | بازدید: 451492 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یک میلیون هنرمند در رشته هنرهای سنتی در کشور وجود دارد که اسامی 500 هزار نفر آنان در سازمان به ثبت رسیده است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، ‌بهمن نامور مطلق روز سه شنبه در سومین همایش هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی و هنرهای سنتی افزود: هنرمندان سنتی کمترین توقع را از سازمان میراث فرهنگی دارند.

وی گفت: این هنرمندان سرمایه کشور هستند که بدون هیچ توجهی، مشغول به کار هستند.
نامور مطلق افزود: برقراری مستمری و بیمه، حداقل کاری است که باید برای این هنرمندان انجام داد و اکنون سازمان میراث فرهنگی بدنبال بهبود وضعیت بیمه آنان از سوی سازمان تامین اجتماعی است.

** صنایع دستی و هنرهای سنتی بارزترین تجلی اندیشه ایران اسلامی است

مدیرکل توسعه و تجارت سازمان میراث فرهنگی نیز در این همایش گفت: صنایع دستی و هنرهای سنتی بارزترین تجلی اندیشه ایران اسلامی است.
علی شیزری افزود: با توجه به گرایش کشورهای جهان به استفاده از صنایع پاک و دوری از اقتصاد تک محصولی،‌ گسترش تولید و مصرف صنایع دستی به عاملی موثر در خودکفایی اقتصادی و در راستای اقتصاد مقاومتی خود را مطرح سازد.
وی گفت: امروزه یک میلیون نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این حوزه شاغل هستند و توجه به کیفیت آوری می تواند موفقیت در هنرهای سنتی را تضمین کند.

شیزری افزود: طرح تجلیل از پیشکسوتان هنرهای سنتی نوعی پاسداشت گنجینه های فرهنگی است که همه باید از سوی سازمان میراث فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.
سومین همایش هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی و هنرهای سنتی در سالن همایش های سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1