ورود کاربران

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
بیاد سپاری من

اخبار پیشنهادی


دوشنبه 95/11/25 | ساعت: 11:50 | کد خبر: 6318 | بازدید: 45146 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

پژوهشگر حوزه برندهای صنایع دستی معتقد است؛ جلب اعتماد مخاطبان مهم ترین مولفه در تاسیس و توسعه برندهای مانا است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، زینب شفیعی روز دوشنبه در نشست تخصصی برندسازی در صنایع دستی ابتدا به مشخصه برندها پرداخت و گفت: برندها چهار ویژگی دارند که شامل تمایز، سبک، شبکه یا سازمان اجتماعی و اعتماد است.

‌وی در این نشست با حضور علاقمندان و در سالن جلسات معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: برندها در قدیم بیشتر بنگاه خانوادگی بودند و بر اساس روابط شاگرد استادی توسعه می یافتند.
شفیعی که دانش آموخته جامعه شناسی اقتصادی است خاطرنشان کرد: محصولات این برندها به صورت فیزیکی در بازار عرضه می شوند؛ تولیدات غیرکاربردی هستند.

وی اضافه کرد: اما برندهای جدید بر اساس خالق برند شناخته می شوند و شبکه ای از روابط اجتماعی که این یک نفر آن را شکل داده است. خالقان برندها معمولا نام خود را روی برند می گذارند.
به گفته این پژوهشگر، عرصه تولید صنایع دستی ویژگی دوم برندهای جدید نحوه آموزش است که دوره های تخصصی و کوتاه مدت است؛ این محصولات در فضای مجازی صورت می گیرد و مصرف کننده در آنها فعال است.

** روحیه خودکفایی و توجه به هنر دلیل تشکیل برندهای مدرن

شفیعی که به طور خاص در زمینه کارآفرینی زنان در زمینه تولیدات صنایع دستی فعالیت کرده است رواج روحیه خودکفایی و انجام دادن کارها را توسط خود افراد دلیل شکل گیری بسیاری از برندهای مدرن دانست و افزود: وضعیت اشتغال جوانان در ایران و دانش آموخته های رشته های هنر که رتبه دوم تا چهارم بیکاری را دارند یکی دیگر از دلایل شکل گیری برندهای تولید صنایع دستی جدید است.

وی به اهمیت شبکه های اجتماعی در این زمینه اشاره کرد و گفت: وجود این شبکه ها تحولی که در عرصه کسب و کار پدید آورده، تغییر سبک زندگی و نگرش جوانان، استقبال از دست سازه ها در مقابل آنچه آنها را صنایع کارخانه ای می نامیم نیز از دیگر عوامل اقبال به هنرهای دستی است.

شفیعی تصریح کرد: سبک زندگی خاص جوانان که دنبال زیباکردن، تنوع و شخصی سازی زندگی روزمره هستند. همچنین پیوندخوردن زندگی روزمره با هنر برای لذت بردن از زندگی باعث توسعه این برندها شده است.
این پژوهشگر ادامه داد: در مطالعه این برندها 800 برند را در فضای مجازی شناسایی کردم که در زمینه دکوراسیون داخلی، زیورآلات، مانتو و پوشاک، ظروف سفال، عروسک و کیف و کفش چرم فعال هستند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اعتمادسازی در برندها گفت: اعتمادسازی مهم‌ترین مولفه در مانا بودن برند است.'تعامل دایم‌ برندها با مصرف کنندگان و فرایند اعتمادی که هر روز بازتولید می شود موجب استمرار اعتماد به برندها می شود'.
شفیعی یادآور شد: برندها بر اساس پایش ها محصولات پرفروش را تولید یا محصولی را از چرخه تولید خارح می کنند. این پایش ها باید همواره انجام و بر پایه آن برند پیش برود.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1