اخبار پیشنهادی


جمعه 96/02/01 | ساعت: 06:30 | کد خبر: 6351 | بازدید: 454574 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رئیس جمهوری ورئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در سال 95 میزان صادرات صنایع دستی کشور ما بالغ بر 237 میلیون دلار بوده است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، زهرا احمدی پور شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد در شیراز بیان کرد: در بازارچه های نوروزی امسال نیز میزان فروش صنایع دستی در کشور 45 میلیارد تومان برآورد شده است که این رقم قابل قبولی است. 

وی افزود: به دنبال افزایش صادرات صنایع دستی و فروش داخلی هستیم.
احمدی پور اظهارداشت: همچنین میزان درآمد بخش گردشگری کشور در سال 95 بالغ بر هشت میلیارد دلار بوده است.

** شبکه فروشگاه های زنجیره ای صنایع دستی در کشور

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های اصلی امسال ما راه اندازی شبکه فروشگاه های زنجیره ای صنایع دستی در هر استان است که این برنامه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: در قالب این طرح مکان هایی در مناطق مختلف هر شهرستان برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی هر منطقه مشخص می شود.

او عنوان داشت: همچنین در قالب این طرح محصولات صنایع دستی در استان ها تهیه و در فصل جذب گردشگر برای فروش در دیگر استان ها ارائه می شود.

احمدی پور با اشاره به بیمه هنرمندان صنایع دستی کشور نیز گفت: موضوع بیمه هنرمندان صنعتگر کشور از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته که حمایت های جدی دولت نیز در این زمینه وجود دارد لذا تهیه ساز و کار مناسب این مهم در معاونت صنایع دستی در دست پیگیری است که امیدواریم امسال مشکل بیمه صنعتگران صنایع دستی کشور برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از امسال طرح هایی برای استان ها مشخص شده است که قرار است در قالب این طرح ها هر استان یک شعار و نشان مشخص را به صورت سالانه برای خود انتخاب کند که بتواند با برنامه ریزی بر آن محور مزایای ویژه ای را کسب کند.

احمدی پور بیان کرد: این شعار در هر استان باید بر اساس شاخص های هر منطقه باشد که این طرح یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی سازمان میراث فرهنگی کشور با هدف ایجاد تولید و اشتغال است.

او اظهارداشت: استفاده از ظرفیت نهادهای مدنی از جمله سازمان های مردم نهاد از اولویت های دولت یازدهم بوده است که دولت به این سازمان ها اعتماد کرد و آنها نیز به دولت کمک ها و حمایت های جدی به ویژه در زمینه حفظ و نگهداری از آثار تاریخی کردند.

احمدی پور اضافه کرد: دولت حمایت سازمان های مردم نهاد رابه عنوان سرمایه اجتماعی داشت و ما امروز ظرفیت های خوب مردمی در حوزه های های تخصصی در کشور داریم که کمک کرده اند دولت تخریب های گذشته را آوار برداری کرده و در عرصه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کشور ریل گذاری کند.

وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های سازمان های مردم نهاد و حرکت پیشرو آنها در حوزه میراث فرهنگی ادامه داد: با همکاری و کمک های این نهاد های مردمی از تخریب بسیاری از بناهای تاریخی کشور جلوگیری شده است.

** تخصیص سه و نیم میلیارد تومان اعتبار به باغ موزه مشاهیر فارس

معاون رئیس جمهور عنوان داشت: سه و نیم میلیارد تومان اعتبار ویژه برای تسریع در روند تکمیل پروژه ملی باغ موزه مشاهیر در شهر شیراز اختصاص یافته است که امیدواریم با جذب اعتبارات جدید شاهد سرعت بیشتر در روند اجرایی پروژه باشیم.

باغ موزه مشاهیر قرار است در محدوده آرامگاه حافظ تا آرامگاه سعدی ساخته شود.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1