اخبار پیشنهادی


یکشنبه 96/02/03 | ساعت: 07:04 | کد خبر: 6359 | بازدید: 454521 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری طی مراسمی از برگزیدگان نخستین مسابقه طراحی و خلاقیت در صنایع دستی تقدیر کرد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایلنا، مراسم اختتامیه «نخستین مسابقه طراحی و خلاقیت در صنایع‌دستی» با حضور زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، بهمن نامور مطلق معاون صنایع‌دستی کشور و جمعی از هنرمندان و صاحب‌نظران این حوزه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

هیئت داوران این مسابقه در این مراسم، با تقدیر از گروه هنری «زاد و هوم»، دو اثر را به‌صورت مشترک شایسته دریافت جایزه مقام سوم دانست و به‌این‌ترتیب، نشان زرین صنایع‌دستی، لوح تقدیر، کتاب «اصفهان» و مبلغ 25میلیون ریال را به گروه «آفرینش» (زهرا محمدگنجی و سمیه شاه‌حسینی) و همچنین «پیام آقایی» اهدا کرد.

هیئت داوران این مسابقه در ادامه، ضمن تشکر از حضور گروه «چار و چرخ» برای نگاه کاربردی به حوزه صنایع‌دستی و هوشنگ فتحی برای استفاده از مواد بازیافتی در تولید صنایع‌دستی، جایزه مقام دوم را، شامل نشان زرین صنایع‌دستی، لوح تقدیر، کتاب «اصفهان» و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال، به گروه هنری «فرموک» (مهنام منفرد و فرشته حدادپور) اهدا کرد.

هیئت داوران همچنین، ضمن تقدیر از همه هنرمندان گمنام ایران‌زمین به‌دلیل توجه به هنر اصیل ایرانی و تلاش برای معرفی آن، جایزه مقام اول این مسابقه را، شامل نشان زرین صنایع‌دستی، لوح تقدیر، کتاب «اصفهان» و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال، به گروه «آزاده یاسمن‌نبی‌زاده و علی خطیب‌شهیدی» اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش ویژه نمایشگاه نیز نشان زرین صنایع‌دستی، لوح تقدیر، کتاب «اصفهان» و مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال را به «نسیم شایگان» اهدا کرد.

همچنین گروه هنری «بتول مطلّبی و محبوبه عسگری» در بخش ویژه شایسته تقدیر شناخته شدند و هیئت داوران در این بخش، با اهدای لوح تقدیر و نشان زرین صنایع‌دستی از گروه هنری «ها و ما» (به‌مدیریت ضحی خانیکی) و گروه هنری «مشاهیر ایران‌زمین» (به‌مدیریت مجتبی عباد) تقدیر به‌عمل آورد.

در پایان این مراسم، زهرا احمدی‌پور، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با هنرمندان حاضر در این مسابقه عکس یادگاری گرفت و سپس از نمایشگاه برپاشده از آثار هنرمندان شرکت‌کننده در این مسابقه بازدید کرد.

 

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1