اخبار پیشنهادی


دوشنبه 96/02/11 | ساعت: 07:00 | کد خبر: 6368 | بازدید: 454513 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: باید در حوزه طراحی و تولید صنایع دستی در کشور تجدید نظر کرد تا این صنعت را با طرح های جدید بالنده تر ساخت.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا،بهمن نامور مطلق روز دوشنبه در نشست خبری «نیازسنجی آموزشی تخصصی صنایع دستی» اظهار کرد: برای مدیریت بهتر برنامه های صنایع دستی، هم اندیشی ها و نظرسنجی ها بسیار موثر است تا تلفیق نظر و عمل با هم صورت گیرد و از تجارب یکدیگر استفاده کنیم.

وی که در عمارت تاریخی کوشک سخن می گفت، افزود: همه اموری که امروز ما به عنوان کارنامه سه ساله داریم، در نتیجه تلاش فعالیت نیروهای استانهای مختلف است که به رشد همه جانبه در این هنر - صنعت منتهی شود.

نامور مطلق ادامه داد: در سال 95 و در شرایطی که با رشد صادرات غیرنفتی در کشور مواجه نبودیم، معدل صنایع دستی بسیار خوب بوده، از این رو با شجاعت می توانیم بگوییم در حوزه تجارت داخلی و تولید نیز روند خوب و دارای رشدی را پشت سر گذاشته ایم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه کارگاه های بزرگ در کشور رو به رشد هستند و توانسته اند از پس سفارشات تولید به خوبی بربیایند.

وی همچنین گفت: دنیا دنیای سفارش است باید بتوان خود را در این زمینه فعالتر کرد و در کنار تولید به فکر بازاریابی و فروش کالا نیز بود تا بتوان تولید را تضمین کرد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: اصل اساسی صنایع دستی به انجام تولید است اما برای ورود به یک پروسه اقتصادی باید به موضوع فروش در ابتدا توجه کرد.

نامور مطلق تصریح کرد: باید حوزه آموزش صنایع دستی را در کشور متحول سازیم و هنرمندان را نسبت به آموزش صحیح حساس کرده و با تفکرات تازه به سوی آموزش صنایع دستی حرکت کنیم.

وی افزود: باید در حوزه طراحی و تولید صنایع دستی در کشور تجدید نظر کرد تا این صنعت را با طرح های جدید بالنده تر ساخت؛ برای نمونه مسابقه بزرگ طراحی، گام مهمی در این راستا بود که باید با تلاش این مسیر ادامه یابد.

نامور مطلق ابراز امیدواری کرد تا استان ها، در حوزه آموزش های تخصصی فعالیت های خود را افزایش دهند و گفتمان صنایع دستی را بیس از پیش مطرح شود.

وی ضمن تاکید بر توجه به «آموزش» و «نوآوری» گفت: افزایش تولید صنایع دستی با توسعه صادرات ممکن است.



منبع: ایرنا


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1