اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/09/10 | ساعت: 10:54 | کد خبر: 5587 | بازدید: 452160 | سرویس: صنایع دستی | ©
پست الکترونیک
چاپ

آثار هنرمندان صنایع‌دستی استان گلستان در حاشیه حضور روسای جمهور ایران، ترکمنستان و قزاقستان در مرز "اینچه برون" خبر داد.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با اعلام این خبر گفت: برپایی این نمایشگاه در حاشیه آیین افتتاح خط راه‌آهن اتصال شبکه ریلی ایران به آسیای مرکزی برنامه‌ریزی شده است.

روسای جمهور سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان چهارشنبه این هفته با حضور در مرز اینچه برون، این خط ریلی را افتتاح می‌کنند.

عباسی افزود: در این نمایشگاه هنرمندان شاخص استان، محصولات بااصالت گلستان را در قالب 24 غرفه و در ایستگاه راه‌آهن مرزی اینچه برون عرضه می‌کنند.

وی یادآور شد: جاجیم، فرش، تابلو فرش، روسری چاپ باتیک، سوزن دوزی ترکمنی، زیورآلات ترکمن از جمله محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه می‌شوند؛ ضمن این که هنرمندان گلستانی با تولید صنایع دستی در محل نمایشگاه، فرهنگ و اصالت ایرانی را به نمایش می‌گذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان همچنین با بیان این که تمهیدات لازم برای اسکان سفر دولت تدبیر و امید به استان اتخاذ شده است، گفت: هیچ مشکلی برای اسکان میهمانان این سفر وجود ندارد.

عباسی افزود: این اداره کل مسئول کمیته ستاد اسکان سفر ریاست جمهور و هیئت دولت از سوی استاندار انتخاب شده است که در این راستا نسبت به شناسایی مهمانسراها و هتل‌های استان و درجه‌بندی آن‌ها اقدامات لازم را مبذول داشته و پس از شناسایی اماکن مورد نظر اقدام به تجهیز آن‌ها کرده است.

وی اضافه کرد: این اداره‌کل تعداد یک هزار و 700 تخت را در شهرستان های گرگان، کردکوی و علی آبادکتول شناسایی کرد.

وی همچنین یادآور شد: طی بازدیدهای انجام شده با تشریفات نهاد ریاست جمهور و کارشناسان این اداره کل، از مکان‌های مذکور بازدید به عمل آمده که در مجموع یک هزار و 200 تخت برای اسکان مهمانان در نظر گرفته شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1