اخبار پیشنهادی


یکشنبه 92/06/17 | ساعت: 10:57 | کد خبر: 2195 | بازدید: 452841 | | © کمال الدین پیرمؤذن
پست الکترونیک
چاپ

آثار باستانی از آن جهت اهمیت و ارزش دارد که هر یک به نحوی شهادت به گوشه ای از هویت تاریخی، فرهنگی مردم این سرزمین می دهد.

میراث ما / خبرگزاری خانه ملت: کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با اشاره به آثار تاریخی کشور ارزش و اهمیت آن‌ها را بیان کرد که در ذیل می‌خوانید:

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور وظیفه پژوهش، مرمت، احیا حفاظت و معرفی حجم عظیمی از آثار تاریخی فرهنگی مادی و معنوی سرزمین کهن ایران با تاریخ و تمدن سترگ و دیدنی های زیبای طبیعی، تفرجگاه ها و تفریح گاه های متعدد حیرت آور و جذاب کشور، آبهای معدنی متعدد نشاط آور و نافع، صنایع دستی متنوع و هنرمندانه، بارورسازی مجموعه جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی، هنری و فرهنگی عموم مناطق ایران، توسعه و بهبود وضعیت اقامتگاه های موجود و توسعه صنعت گردشگری و دهها رسالت تاثیرگذار ملک و ملت را بر عهده دارد.

آثار باستانی از آن جهت اهمیت و ارزش دارند که هر یک به نحوی، شهادت به گوشه ای از هویت تاریخی فرهنگی مردم این سرزمین می دهند که این هویت تاریخی، فرهنگی در قلمروهای متنوع و مقیاس های خُرد تاکلان بر مهم ترین سرمایه های ملی که همان مزیت های تاریخی، فرهنگی مناطق، اقوام و جوامع ایرانی است می نماید.

لذا از این روست که موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی و جاذبه های طبیعی به عنوان منابع و ثروت های ملی و یکی از ارکان توسعه پایدار شمرده شده و به این دلیل لازم است عموم مسئولان و صاحب منصبان امروز و فردای کشور، با نگاه جدید، از منظر میراث فرهنگی و زیبایی های طبیعی، برای حل معضلات کشور تلاش گردد، در این نگاه جدید مزیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی مناطق مختلف سرزمین ایران، نخجوان مهم ترین منابع جهت ایفای نقش در توسعه پایدار و دستیابی به راه حل های بهینه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و بنا به تجربیات جهانی دارای ارزش افزوده و توجیه اقتصادی مناسبی نیز خواهد بود. ضمن آن که رونق گردشگری فرهنگی پرجاذبه را نیز به ارمغان می آورد.

ضرورت سرمایه گذاری و توجه به موضوعات میراث فرهنگی و جاذبه های گردشگری در کشور ما، علی رغم اقدامات مسئولان امر، کماکان نیازمند یک عزم ملی و در یک حرکت جهشی یکایک صاحب منصبان اجرایی و قانونگذاری با مشارکت بخش خصوصی است. به ویژه با توجه به تاکید رهبری هوشمند نظام، اکنون، زمان آن فرا رسیده است که دولت و مجلس به جای نفت خام، به مردم تکیه زنند و از ذخایر حال و گذشته، دانش، توان، فرهنگ، سرمایه و هنر و تجربه آنان بهره گیرد.

امیدوارم، با همکاری ملت و مسئولان، از سرمایه های عمومی و خصوصی در جهت بارور نمودن مجموعه های تاریخی و طبیعی ایران باستانی و زیبا و متمدن، به نیکی و فراوانی بهره گیریم.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1