اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/08/04 | ساعت: 11:10 | کد خبر: 5496 | بازدید: 452456 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از آغاز عملیات بهسازی آرامگاه کوروش خبر داد .

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری مهر، مصیب امیری گفت : این پروژه به منظور بهسازی امور تاسیساتی ، نورپردازی آرامگاه و ایجاد کانال انتقال تاسیسات ، کف سازی صفه آرمگاه و ایجاد مسیر بازدید ، ایجاد زیر ساخت های تاسیساتی و دوربین های مدار بسته و همچنین روشنایی آرامگاه اجرا می شود .

امیری با اشاره به اینکه عملیات مورد نظر در پیرامون آرامگاه کوروش اجرا می شود گفت : گردشگرانی که وارد مجموعه جهانی پاسارگاد می شوند می توانند از سایر قسمت ها شامل کاخ انسان بالدار ، کاخ اختصاصی ، کاخ پذیرایی و ایوان تخت یا تخت سلیمان و ... بازدید کنند، اما تا مدت زمان اجرای این پروژه بازدید از مقبره از نزدیک میسر نیست.

وی گفت : در طرح ساماندهی مقبره کوروش مسیر بازدید برای بازدید کنندگان تعریف خواهد شد و همچنین با ایجاد رمپ مخصوص برای معلولین، امکان بازید آنها از مقبره نیز فراهم می شود .

امیری با اشاره به اینکه پاسارگاد به عنوان یکی از جاذبه های شاخص تاریخی استان مورد بازدید تعداد بیشمار گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد گفت : در طول 6 ماهه نخست امسال حدود 267000 نفر گردشگر از این مجموعه جهانی بازدید داشته اند و همچنین این مجموعه جهانی مورد بازدید بیش از 24 هزار نفر گردشگر خارجی در این زمان قرار گرفته و همواره به عنوان یکی از 6 جاذبه شاخص و پر بازدید استان وکشور مورد توجه قراردارد .


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1