اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/08/04 | ساعت: 11:38 | کد خبر: 5497 | بازدید: 452186 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

کشتی گردشگری متعلق به دانشگاه دریانوردی کشور کره جنوبی به منظور احیای مسیر دریایی جاده‌ ابریشم در اسکله شهید باهنر هرمزگان پهلو گرفت.

 به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری مهر، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در این رابطه گفت: کشتی کره ای طرح سفردریایی جاده ابریشم با نام "هان بادا" از استان "گیونگ سانگ بوک دو" پنج شنبه گذشته با 150 سرنشین در استان هرمزگان پهلو گرفت.

وی افزود: این کشتی گردشگری 40 روز پیش کشورهای کره جنوبی، چین، ویتنام، مالزی، اندونزی، هند و عمان را طی کرد و صبح روز پنجشنبه اول آبان وارد ایران و بندرعباس شد.

عباس نوروزی افزود: شماری از سرنشینان این کشتی بعد از ظهر روزپنجشنبه بندرعباس را به مقصد اصفهان و سپس شیراز که از لحاظ فرهنگی اشتراکاتی با استان کیونگ سانگ بوک دو، کره جنوبی دارد ترک کردند تا از نزدیک شاهد جاذبه‌های گردشگری این شهرها با شند.

وی با بیان اینکه این گروه در سال 2013 راه خشکی جاده ابریشم را طی کرده اند گفت: سرنشینان این کشتنی امسال نیز امسال سفر خود را از راه آبی ابریشم و با هدف احیاء این مسیر انجام داده اند.

نوروزی اضافه کرد: از 150 نفر سرنشین این کشتی حدود 50 نفر سرنشین، حدود 20 نفر گردشگر و بقیه دانشجویان نیروی دریایی کره جنوبی هستند.

کشتی حامل حدود 20 گردشگر از کره جنوبی امروز (پنج شنبه) در بندر شهید باهنر شهرستان بندرعباس پهلو گرفت.

این گردشگران در بدو ورود به ایران مورد استقبال معاون استاندار هرمزگان، مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در هرمزگان و جمعی از مسوولان استان هرمزگان قرار گرفتند.

معاون امور بین الملل استان «جئونسانگبوک - دو» کره جنوبی نیز که گردشگران این کشور را همراهی می کند در خصوص گفت: از سفر به ایران و استان هرمزگان خوشحال هستم و از مسوولان این استان به خاطر این استقبال سپاسگزاری می کنیم.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1