اخبار پیشنهادی


جمعه 93/08/23 | ساعت: 07:52 | کد خبر: 5539 | بازدید: 452283 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: تاکنون 119 باغ تاریخی در خراسان جنوبی شناسایی شده و 9 باغ تاریخی نیز در بیرجند و حوزه شهر بیرجند است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، حسن رمضانی صبح امروز (21 آبان ماه) در نخستین کارگاه آموزشی - تخصصی باغ‌های اکبریه تاریخی ایران گفت: ایرانیان از دیرباز منشا اقدامات بزرگی در تمام حوزه‌ها به ویژه در حوزه معماری است.

وی ادامه داد: ملتی که از لحاظ ادبیات در اوج است، معماری آن نیز باید شاعرانه باشد و باغ‌ها نمونه‌ای از این معماری شاعرانه است.

رمضانی با اشاره به اینکه باغ تجلی بهشت در زمین است، گفت: ما باید در رویکردی جدید به گذشته و داشته‌های فرهنگی خود توجه کند و آن‌ها را به بخش جدید متصل کند.

وی با اشاره به اینکه باید یادگارهای زیادی که از گذشته به یادگار مانده را باید حفاظت کرد، گفت: خراسان جنوبی یکی از مراکز عمده در زمییه باغ است.

ناصر مشهدی‌زاده، مدیر پایگاه میراث‌ جهانی باغ‌های تاریخی ایران نیز در این جلسه گفت: دلیل برگزاری این کارگاه‌ها فرهنگ‌سازی عمومی بین مدیران و مسئولین است.

وی ادامه داد: هر شهر ایرنی یک باغ تاریخی باید داشته باشد و شهرهایی که باغ تاریخی ندارد باید شهردار آن شهر برای نسل آینده یک باغ تاریخی ایجاد کند.

مدیر پایگاه میراث‌ جهانی باغ‌های تاریخی ایران با اشاره به اینکه راز پویایی و ماندگاری اثری تاریخی دانایی است، گفت: باغ‌های تاریخی ایران به عنوان نماد فرهنگ دانایی، فکر، در جهان شناختنه شده است.

مشهدی‌زاده گفت: باغ تاریخی ایران نمود بارز خلاقیت هنرمندان است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1