اخبار پیشنهادی


جمعه 93/09/07 | ساعت: 09:53 | کد خبر: 5576 | بازدید: 452162 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اردبیل گفت: حوزه های گردشگری و خدمات باید به عنوان پایه و اولویت اول توسعه اردبیل تعریف شوند.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری مهر، اکبر سنگی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه کمیسیون تخصصی گردشگری اتاق بازرگانی استان اردبیل اضافه کرد: با وجود اینکه پایه توسعه استان بر محور کشاورزی تعریف شده ولی هنوز کشاورزی این منطقه سنتی است، بنابراین باید گردشگری و خدمات اولویت اول پایه توسعه اردبیل تعریف شوند.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری و خدمات روند توسعه استان را تشدید می کنند، ادامه داد: گردشگری نقش مهمی در توسعه و رشد اقتصادی ایفا می کند و باید از مزیت ها و پتانسیل های گردشگری استان در این راستا استفاده شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی اردبیل تاکید کرد که باید برنامه ریزی مدون و راهکار اجرایی در جهت نیل به اهداف گردشگری در این استان انجام گیرد.

وی ظرفیتهای گردشگزری در استان اردبیل را بی نظیر توصیف کرد و متذکر شد: در صورت توجه جدی به این صنعت و ارتقاء مشوقهای سرمایه گذاری؛ توسعه استان از شتاب بیشتری برخوردار خواهد شد.

سنگی معتقد است بی شک توسعه صنعت گردشگری زمینه ساز توسعه سایر ابعاد اقتصادی خواهد بود.

لزوم جذب گردشگران کشورهای عربی به جشنواره زمستانی سرعین

وی همچنین با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره زمستانی سرعین افزود: باید زمینه های مشترک بر بستر تعاملات را در مورد این جشنواره ادامه بدهیم تا به بهترین وجه از جشنواره زمستانی برای ترغیب گردشگران برای حضور در استان استفاده شود.


دبیرکل اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز در جلسه با اشاره به راهکارهای عملی برای برگزاری مطلوب جشنواره زمستانی سرعین عنوان کرد: باید در این جشنواره شور و نشاط ایجاد کنیم و به آن جذابیت بدهیم.

حسین وثوقی ایرانی به لزوم تبلیغات در راستای جذب گردشگران کشورهای عربی برای حضور در این جشنواره تاکید و اضافه کرد: این کشورها از از نعمت خدادادی مناطقی مثل اردبیل محروم هستند و علاقه زیادی نیز برای حضور در این جشنواره ها دارند.

وی خواستار طراحی نماد، سایت، پخت غذاهای محلی، تراشیدن مجسمه های یخی، جشنواره عکس و... برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره زمستانی سرعین شد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1