اخبار پیشنهادی


شنبه 93/10/06 | ساعت: 11:29 | کد خبر: 5641 | بازدید: 452302 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت : مشکل اساسی میراث فرهنگی کمبود اعتبار نیست بلکه نبود ساز و کار لازم برای انجام ماموریت های سازمان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

 به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، فریدون اللهیاری روز شنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان برخی از مشکلات خود هنگام شروع به کار در سمت مدیرکلی میراث فرهنگی اصفهان تصریح کرد:همواره این بحث وجود دارد که اداره کل میراث فرهنگی استان به تنهائی از عهده مسئولیت هایش در سه حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بر نیاید.

وی گفت: از سه ماه گذشته تاکنون با بررسی وضعیت موجود به این نتیجه رسیدم که 55 پروژه از قبل از سال 90 ، 165 پروژه متعلق به سالهای 1390 تا 1392 بلاتکلیف باقی مانده است که سعی شد با همکاران خود در این اداره کل این پروژه ها را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه این دو سوم صنایع دستی کشور متعلق به استان اصفهان است ، افزود: در کل جهان این استان یک سوم صنایع دستی دنیا را در خود جای داده است.

وی از تشکیل سه شورای هم اندیشی میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در این استان خبر داد و گفت: این شورا با حضور اساتید دانشگاهها،پیشکسوتان و کارشناسان این حوزه ها از نیمه دوم دی امسال جلسات خود را آغاز می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در حوزه صنایع دستی نیز گفت: صنایع دستی دغدغه همه ماست و میدان امام اصفهان کانون اصلی صنایع دستی است و ضرورت دارداین میدان مرکز اصلی صنایع دستی شود وآن را تقویت کنیم.

وی با اشاره به رشد گردشگری گفت: گردشگری در استان اصفهان با رشد قابل توجهی روبه رو بود و آمارها شرایط مناسبت تری نسبت به گذشته دارد ولی با اهداف مد نظر هنوز فاصله زیادی وجود دارد.

وی افزود : از ابتدای امسال تا پایان آبان در مجموع 160 هزار گردشگر خارجی از اصفهان دیدن کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: از میان گردشگران خارجی، اروپایی ها و به خصوص آلمانی ها بیشترین حضوررا داشتند وبعد از آن کشورهای شرق آسیایی هستند.

وی با اشاره به توسعه گردشگری در استان اصفهان گفت: 98 منطقه گردشگری در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 20 منطقه نمونه گردشگری نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

اللهیاری با اشاره به خط یک و دو مترو اصفهان نیز گفت: مترو اصفهان در طول توسعه دچار فراز و نشیب های زیادی بود و میراث فرهنگی نیز در این راستا همکاری لازم را برای اجرای این پروژه داشته است.

وی با اشاره به حساسیت رسانه ها بر روی مترو اصفهان و مباحث میراثی آن گفت: این حساسیت ها قابل تقدیر است چرا که شهرداری باید در اجرای پروژه های این چنینی به امور فرهنگی و اجتماعی نیز توجه داشته باشد.

وی به تشکیل کمیته پنج نفره برای بررسی خط یک و دو مترو اصفهان افزود: تمام فعالیت های لازم برای مترو اصفهان زیر نظر این کمیته صورت می گیرد.

وی در خصوص کاخ جهان نما و روند توسعه ای ایستگاه میدان امام حسین (ع) نیز افزود: کمیته ویژه با حضور نمایندگان میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان در این زمینه تشکیل شده است و در صورت پیدا شدن پایه های کاخ جهان نما این بنا به عنوان ورودی ایستگاه امام حسین (ع) انتخاب خواهد شد.

اللهیاری گفت: از چند روز گذشته برنامه ریزی و مرمت بناهای شاخص شهر و استان همچون کاخ عالی قاپو ، گنبد مسجد امام و کاخ چهلستون در دستور کار اداره کل قرار دارد.

وی تصریح کرد: امیدوارم تا نیمه اول سال آینده شاهد جمع شدن کامل داربست ها از ایوان عالی قاپو باشیم.

وی در ادامه برهمکاری و تعامل میراث فرهنگی و شورای اسلامی شهر و شهرداری در زمینه های مختلف میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1