اخبار پیشنهادی


پنج شنبه 93/10/11 | ساعت: 12:15 | کد خبر: 5647 | بازدید: 452129 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از پیگیری تخریب، بازسازی و ثبت «آب‌انبار محمدخانی» خبر داد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، محمد حسین بحرالعلومی درباره جزئیات تخریب آب انبار میرمحمدخانی سمنان اظهار کرد: این آب‌انبار در مراحل ثبت ملی بوده، اما هنوز ثبت نشده است و متعلق به تکیه‌ای که در نزدیکی آن وجود دارد، بوده است. هیأت امنای تکیه ناآگاهانه و بدون غرض آن را تخریب کردند تا اطراف تکیه را آباد کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ادامه داد: به محض اینکه متوجه این موضوع شدیم، مسئله را پیگیری کردیم و هیأت امنای تکیه که اهالی محترمی هم هستند قبول کردند هزینه بازسازی آب‌انبار را پرداخت کنند تا این امر صورت بگیرد. حدود 20 میلیون تومان برای باسازی آن برآورد شده است و هیأت امنای تکیه برای پرداخت آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

او با بیان اینکه امکان بازسازی آن وجود دارد، افزود: تنها طاق آب انبار تخریب شده اما مخزن آن سالم است.

بحر‌العلومی در پاسخ به اینکه آیا بعد از بازسازی، این آب‌انبار همچنان قابل ثبت است؟ گفت: بله، در حال حاضر هم پرونده آن را به تهران فرستادیم تا اقدامات ثبت صورت بگیرد، چون بنا سرجای خودش است و تنها بخشی از سقف تخریب شده است.

به گزارش ایسنا، «آب‌انبار میرمحمدخانی» آخرین آب‌انبار ساخته شده در این استان است که در خیابان شیخ علاء الدوله و در محله تاریخی "شترخان" و بر اساس فن آوری کهن معماری ایرانی در دوره پهلوی ساخته شده است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1