اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/10/16 | ساعت: 10:08 | کد خبر: 5663 | بازدید: 452278 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون استاندار یزد بر ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد به عنوان عاملی برای حفظ اصالت و هویت شهر و ماندگاری بافت تاریخی تاکید کرد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، سید محمدرضا میرحسینی، معاون استاندار یزد در نشست مشورتی ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد که در اداره کل میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: بافت تاریخی شهر یزد ارزش معرفی و عرضه به جهانیان را دارد و در نوع خود بی‎‎نظیر است.

در زمان ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست آثار ملی کشور، اطلاعیه‏‏‌هایی توسط اداره کل میراث فرهنگی در بافت تاریخی پخش شد و محله به محله به مردم اطلاع‎‎رسانی شد که اگر مردم نارضایتی یا مشکلی دارند با مسئولین در میان بگذارند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هم‎‎اکنون به مرحله‏‏‌ای رسیده‌‏‏ایم که مردم طالب و خواهان ثبت جهانی این بافت ارزشمند هستند و پیشنهاداتی هم در این مورد دارند که امید است با برگزاری جلسات منظم و دعوت کردن از افراد صاحب‎‎نظر و همکاری همه دستگاه‏‏‌ها دستیابی به این مهم محقق شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به این نکته که بین دانشگاه و مردم دیوار بی‎‎اعتمادی نیست از جامعه دانشگاهیان خواست تا اطلاع‎‎رسانی لازم را در این مورد داشته باشند، زیرا مقرراتی که از سوی دانشگاهیان به مردم اعلام می‌شود، قابل قبول‏‏تر است.

محمدمهدی شرافت، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز اظهار کرد: ثبت جهانی شهر یزد باعث حفظ منظر تاریخی، اصالت و هویت شهر می‌شود و باعث افتخار و ماندگاری این بافت ارزشمند خواهد شد. مصمم هستیم تا با همکاری تمام ارگان‏‏های ذیربط به این هدف دست یابیم و در صورتی که به هر دلیل این موفقیت حاصل نشود، چیزی را از دست نخواهیم داد زیرا قوانین حفاظتی میراث فرهنگی پابرجاست و حفاظت از بافت ارزشمند همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.

شرافت تصریح کرد: طرح‏‏هایی همچون طرح امیرچقماق و چهار راه بعثت که مدتی مسکوت مانده بود، مجدداً در حال اجراست که امیدواریم با خاتمه دادن به چند طرح اصلی، شهر رونق یابد و بافت تاریخی شهر یزد را که نماد افتخاری برای یزدیهاست، محافظت کنیم.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1