اخبار پیشنهادی


جمعه 93/10/19 | ساعت: 11:02 | کد خبر: 5668 | بازدید: 452201 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی اقلیم مازندران با حضور هنرمندان استان‌های مختلف در ساری گشایش یافت.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس، نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی اقلیم مازندران امشب با حضور هنرمندان استان‌های مختلف در مرکز خرید اریکه در ساری گشایش یافت.

سرپرست صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در این آیین گفت: صنایع‌دستی مازندران در توسعه فضای هنری استان نقش بسزایی دارد.

علی ماه‌فروزی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی به‌دنبال ایجاد سرمایه‌گذاری بزرگی در حوزه صنایع‌دستی است، اظهار کرد: با همکاری بخش خصوصی، نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی اقلیم مازندران در ساری گشایش یافت.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مازندران جزو ظرفیت‌های هنری جامعه محسوب می‌شوند که باید در مبلمان منزل و جامعه مورد توجه قرار گیرد بر لزوم توجه به صنایع‌دستی تاکید کرد و گفت: اگر به هنر و هنرمند توجه نشود، هنرمند به انزوا می‌رود.

این مسئول با اشاره به ایجاد رویکرد تحولی جدید در حوزه صنایع‌دستی، اظهار کرد: در چند ماه آینده شاهد اتفاقات جدیدی در این حوزه هستیم.

این مسئول افزود: با وجود اینکه گردشگران زیادی وارد مازندران می‌شوند اما کمترین فروش را در بخش صنایع‌دستی شاهدیم و این مساله بیانگر این است که ما در این حوزه به‌درستی عمل نکردیم، تمام تلاش ما این است که از این شرایط عبور کنیم و هنرمندان ما به جایگاه واقعی خود دست یابند.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن هنرمندان مازندران نیز در این مراسم با اشاره به کمک‌های معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی به هنرمندان صنایع‌دستی استان، گفت: برای نخستین‌بار در یک مجتمع تجاری به هنر و هنرمند توجه شده است و نمایشگاهی از صنایع‌دستی هنرمندان مازندرانی و سایر استان‌ها گشایش یافت.

غلام‌علی نصیری تصریح کرد: امیدواریم این بدعت نو را در تمام مراکز تفریحی توریستی و مراکز خرید شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: احترام به هنرمندان به معنای احترام به همه افراد جامعه است.

 این نمایشگاه با حضور هنرمندان سایر استان‌ها به مدت یک هفته در مرکز مازندران برپا است.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1