اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/10/24 | ساعت: 10:00 | کد خبر: 5685 | بازدید: 452049 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

بررسی پرونده‌ی حفاران غیرمجاز شهرستان کنگاور در کرمانشاه منتسب به برخی مسئولان میراث فرهنگی این شهر، در دست بررسی است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، از مدتی پیش خبرهایی مبنی بر دستگیری تعدادی حفار غیرمجاز در حین حفاری که گفته می‌شد بین آن‌ها تعدادی از مسئولان میراث فرهنگی شهرستان کنگاور هم بوده‌اند، شنیده شد؛ تا این‌که پس از بررسی‌های مدیر کل دفتر رسیدگی به شکایات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وی در این زمینه به خبرنگار ایسنا توضیح داد.

رحمت‌الله رئوف - مدیر کل دفتر رسیدگی به شکایات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - اظهار کرد: در پیگیری‌هایی که انجام شد حدود یک ماه گذشته خبر دادند که یک حفاری غیرمجاز در یکی از محوطه‌های تاریخی در شهرستان کنگاور در حال وقوع است، دوستان (کارمندان یگان حفاظت شهرستان کنگاور) به منطقه مراجعه می‌کنند و حفارها متواری می‌شوند.

وی افزود: شب بعد بار دیگر دوستان برای پیگیری قضیه به محوطه سر می‌زنند اما متوجه اقداماتی برای پوشش حفاری غیرمجاز می‌شوند که با همکاری اداره‌ی اطلاعات نیروی انتظامی، با آن پوشش برخورد و عده‌ای دستگیر می‌شوند.

او با تاکید بر دستگیری افرادی که به‌عنوان حفاران غیرمجاز فعالیت می‌کردند، گفت: آن‌ها تحت بازجویی قرار گرفتند و در بازجویی‌های خود اعتراف کردند که عواملی از حوزه‌ی میراث فرهنگی نیز با آن‌ها همکاری داشته‌اند، به همین دلیل با اعلام وضعیت به قاضی،‌ او دستور بررسی این موضوع را صادر کرد.

به گفته‌ی مدیر کل دفتر رسیدگی به شکایات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اکنون پرونده‌ی این قضیه به اداره‌ی آگاهی واگذار شده و اداره‌ی آگاهی در حال بررسی آن و تا اعلام نشدن نظر قطعی درباره‌ی نتیجه‌ی بررسی‌های آگاهی و مطلع شدن قاضی از آن، نمی‌توان درباره‌ی آن اظهارنظر کرد، چون امکان اثبا ت یا رد آن وجود ندارد.

او تاکید کرد: در این شرایط هنوز چیزی مشخص نیست.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1