اخبار پیشنهادی


شنبه 93/10/27 | ساعت: 09:25 | کد خبر: 5711 | بازدید: 452293 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خواستار تبدیل شدن میدان نقش جهان به پایگاه ملی تجارت صنایع دستی شد.

به گزارش کار پرس به نقل از خبرگزاری فارس، محمدحسین دهقان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد فروشگاه‌های غیر مرتبط با صنایع دستی در میدان نقش جهان اظهار کرد: برای ساماندهی میدان نقش جهان، این میدان باید به پایگاهی ملی برای تجارت صنایع دستی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، معاونت صنایع دستی اختیاراتی در قبال فروشگاه‌های صنایع دستی ندارد، افزود: این موضوع ساماندهی فروشگاه‌های میدان نقش جهان را با چالش روبه‌رو کرده است.

معاون صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه پایگاه‌هایی مانند میدان نقش جهان، سرای مشیر شیراز و قسمتی از بازار سنتی تبریز می‌توانند به عنوان پایگاه‌های ملی تجارت صنایع دستی معرفی شوند، تاکید کرد: این پایگاه‌ها با قوانین و ضوابط جدید امکان ساماندهی بهتر مشاغل را در این پایگاه‌ها فراهم می‌کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر معاونت صنایع دستی به دنبال اخذ مصوبه‌ای از هیئت دولت برای ایجاد این پایگاه‌های ملی است.

دهقان با بیان اینکه در هفته‌های گذشته و با تاکید استاندار اصفهان، کارگروه گردشگری با محوریت این موضوع شکل گرفته است، گفت: قرار است تصمیمات خوبی در این رابطه اخذ شود.

وی اضافه کرد: برای ساماندهی به فروشگاه‌های میدان نقش‌جهان با متولی قانونی یعنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و همچنین اتاق اصناف اصفهان وارد گفت‌وگو شدیم.

معاون صنایع دستی استان اصفهان اهمیت میدان‌ جهانی نقش‌جهان را از حیث عرضه صنایع دستی اصیل ایرانی بسیار مهم توصیف کرد و افزود: متخلفانی که در میدان نقش‌ جهان به فروش صنایع دستی چینی مشغول بودند، شناسایی شده و برخوردهای لازم با آنان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: فروش کالاهای شبه صنایع دستی و یا صنایع دستی چینی اغلب به صورت نامحسوس انجام می‌شود.

 میدان نقش جهان هشت بهمن سال 1313 به شماره 102 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این میدان در اردیبهشت سال 1358 به شماره 115 جزء نخستین آثار ایرانی بود که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
 


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1