اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/11/14 | ساعت: 11:48 | کد خبر: 5753 | بازدید: 452135 | سرویس: استانها | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری استان اصفهان گفت : ایجاد تحول در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سیاستهای دولت تدبیر و امید است و سفر رییس جمهوری و هیات دولت به نصف جهان، سرآغاز این تحولات است .

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، «فریدون اللهیاری» افزود: دولت یازدهم از ابتدای فعالیت تاکنون توجه ویژه ای به بخشهای مختلف این سازمان داشته است.

وی با دسته بندی نیازهای این دستگاه عظیم فرهنگی به سه بخش، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استحکام بخشی، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی از ضرورتهای بخش میراث فرهنگی این استان است.

وی با اشاره به وجود بیش از 20 هزار اثر تاریخی در استان اصفهان و ثبت حدود یکهزار و 800 اثر گفت: نگهداری این آثار حمایتهای ویژه ای را می طلبد.

اللهیاری خاطرنشان کرد: سفر قریب الوقوع رییس جمهور ی و هیات دولت می تواند فرصتی مناسبی برای تامین اعتبارات لازم در حفظ ونگهداری این آثار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان، هزینه استحکام بخشی و مرمت بناهای استان را متغیر و از حدود 20 میلیون تا پنج میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت و وسعت بناهای تاریخی اصفهان در عرصه ملی و بین المللی، این بخش نیازمند توجهاتی ویژه است.

وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار لازم، مرمت بناهای تاریخی شاخص استان تا سال 94 و 95 به پایان می رسد.

وی همچنین در پاسخ به روند اجرایی پروژه قطار شهری و تاثیر آن بر آثار تاریخی نیز گفت: برای این منظور کمیته ای متشکل از میراث فرهنگی، استانداری، شهرداری و قطار شهری تشکیل شده است.

اللهیاری افزود: در این کمیته مراحل پیشرفت قطار شهری از مسیرهای دارای آثار تاریخی بررسی می شود و هم اکنون بحش ایستگاه دروازه دولت و انقلاب خط یک مترو در این کمیته در دست بررسی است.

وی همچنین به اشاره به مراحل بررسی اجرای خط دو مترو اصفهان اشاره کرد و گفت: این خط مستلزم یکسری بررسی های کارشناسی و نظر نهایی است.

*اصفهان نیازمند منطقه ی ویژه صنایع دستی 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با توجه به جایگاه ویژه صنایع دستی استان در عرصه ملی و بین المللی، ایجاد منطقه ی ویژه صنایع دستی از ضرورتهای این استان است.

اللهیاری همچنین توجه و رونق دادن به بخش صادرات صنایع دستی و حمایت از شاغلان این بخش را از دیگر پیشنهادات قابل طرح در سفر اخیر هیات دولت به استان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر 15 هزار نفر بصورت رسمی در بخش صنایع دستی استان اشتغال دارند و این در حالیست که آمار شاغلان غیر رسمی بسیار بیشتر از این تعداد است.

وی ایجاد زمینه های زیرپوشش بردن، حمایت و بحث بیمه را از نیازهای شاغلان غیررسمی در بخش صنایع دستی استان عنوان کرد و گفت: این امر نیازمند حمایتهای تسهیلاتی و بیمه ای دولت است.

وی تصریح کرد: این در حالیست که دولت یازدهم گامهای بسیاری در راستای اعطای تسهیلات، اعتبارات، تجهیز و حمایت در بخش آموزش به صنایع دستی استان اصفهان برداشته است.

* زیرساختهای گردشگری اصفهان نیازمند توجه ویژه است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بر اهمیت توجه ویژه به زیرساختهای گردشگری استان اصفهان در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری اشاره کرد و اقزود : در بخش سخت افزاری توسعه هتل ها و مناطق نمونه گردشگری استان در دستور کار قرار دارد.

وی به وجود 12 هزار تخت هتل در استان اشاره کرد و گفت: سه هزار و 500 تخت نیز در حال احداث است.

وی تصریح کرد: هم اکنون هشت هتل با پیشرفت 70 درصد در انتظار اخذ تسهیلات لازم در سفر اخیر ریاست جمهوری است که در این صورت این اماکن در سالهای 94 و 95 به بهره برداری می رسد.

وی همچنین با اشاره به شناسایی 100 منطقه نمونه ی گردشگری در استان گفت: بیش از 20 منطقه دارای سرمایه گذار است و از این تعداد پنج منطقه در حال بهره برداری است.

وی افزود: منطقه ی گردشگری «ورتون»، همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان به بهره برداری می رسد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1